همه ما درباره خودروهای انبار شده در برخی پارکینگ‌ها و گورستان‌های اتومبیل شنیده‌ایم که دهه‌ها در یک گوشه جا خوش کرده‌اند، اما چیزی که ما اغلب در مورد آن نمی‌شنویم این است که یک خودرو برای چند سال در یک مکان عمومی پارک شده است، چه برسد به چندین دهه که در معرض همه عناصر هم قرار دارد.

لانچیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، یک ماشین خاص اما وجود دارد که این کار را در یکی از شهرهای ایتالیا انجام داده است.

در شهر کوچک کونلیانو، یک لانچیا مدل فول‌ویا برلینا مدل ۱۹۷۰ سر و صدای زیادی به پا کرده است. این خودرو حالا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. دلیلش هم این است که این سدان کوچک نزدیک به نیم قرن است که در یک گوشه‌ای برای خود پارک شده و اگر عدد دقیقی بخواهید، باید بگوییم ۴۷ سال. اگر چنین اتفاقی در هر جایی رخ دهد و برای مدتی، یک خودرو جایی پارک شده باشد، حتما با هماهنگی اداره پلیس و با کمک یک یدک‌کش به پارکینگ عمومی منتقل خواهد شد.

این خودرو متعلق به «آنجلو فرگولنت» ۹۴ ساله است. فرگولنت تا سال ۲۰۱۹ یک دکه روزنامه‌فروشی در جلوی اتومبیل و خانه‌اش داشت. این سدان لانچیا اساساً جایی بود که او سهم روزنامه‌اش را قبل از گذاشتن آن بر روی غرفه قرار می‌داد. شما این خودرو را به‌عنوان یک قفسه چرخداری در نظر بگیرید که البته برای چندین دهه ثابت مانده است.

متأسفانه به دلیل نوسازی پیاده‌رو، شرایط تغییر کرده و فرگولنت گفته که او موافقت کرده است که خودرو را جابه‌جا کند. روزنامه ایتالیایی Il Gazzinetto این را یک بنای تاریخی محلی نامیده بود.

بیشتر بخوانید:

لانچیا فول‌ویا (Lancia Fulvia) بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۶ و با ۶ موتور و ۲ جعبه‌دنده متفاوت تولید شد. قدرتمندترین موتور آن با ۱۵۸۴ سی‌سی گنجایش، نیرویی معادل ۱۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد.

کد خبر 644469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha