همشهری‌آنلاین: رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد بیش از 100 درصدی سفرهای گردشگران خارجی به ایران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی که با حضور سفرای برخی کشورهای اروپایی، عربی، آفریقایی و آسیایی برگزاری شد گفت: امروز فرهنگ گردشگری در ایران توسعه یافته است و ما شاهد ان هستیم که مسافرتهای مردم به شهرهای شمالی کشور یا مشهد، اصفهان و شیراز محدود نیست و همه شهرهای کشور پذیرای گردشگران داخلی است.

وی با اشاره به گردشگری خارجی نیز گفت: در سال 1383 حدود یک میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده بودند اما این رقم در پایان سال 1386 با بیش از 100 درصد افزایش به دو میلیون و 200 هزار گردشگر افزایش یافت.

رحیم مشایی همچنین از افزایش امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: از دیگر کارهایی که برای جذب گردشگران خارجی با همکاری وزارت امورخارجه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی صورت گرفته است صدور روادید الکترونیکی است.

گفتنی است در این مراسم همچنین از تمبر یادبود روز جهانی جهانگردی رونمایی شد. سفرای کشورهای سوئیس، بلاروس، قطر، یمن، کومور، کنیا، قزاقستان، ویتنام، سیرالئون، مالزی، اندونزی، مغرب، اوکراین و چند کشور دیگر در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 64432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز