مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

راستش را بخواهید هنوز هم مطمئن نیستیم که تلسکوپ فضایی «جیمز وب» روز بیست‌وچهارم دسامبر پرتاب شود، اما جدیدترین اعلان برای ارسال آن، بعداز ظهر روز جمعه به وقت تهران است.

وب

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، پیش از این روز بیست‌ویکم دسامبر (سه‌شنبه آینده) برای پرتاب اعلام شده بود، اما زمان جدید به‌نظر قطعی می‌رسد.

تلسکوپ ۹.۸ میلیارد دلاری «جیمز وب» پس از سال‌ها تاخیر به‌دلیل مشکلات فنی و البته شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، سرانجام آماده ارسال به فضا شده است.

«وب» برنامه علمی جاه‌طلبانه‌ای خواهد داشت که از مطالعه جهان‌های کوچک در منظومه شمسی تا بررسی نواحی بیرونی کیهان را شامل می‌شود. جان ماتر، دانشمند ارشد پروژه وب، در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «ما به هر چیزی که در جهان هستی قابل رویت شدن است، نگاه خواهیم کرد.»

به نظر می‌رسد که با ورود وب به عرصه نجوم، شرایط برای اخترشناسان نیز به‌مراتب بهتر خواهد شد و همه روزه باید در انتظار اکتشاف‌های جدیدی باشیم.

تلسکوپ جدید ناسا، جمعه به فضا می‌رود
جیمز وب در حال آماده‌سازی

بدین ترتیب و با حضور وب در فضا، تلسکوپ هابل به روزهای بازنشستگی خود نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

طبق گفته‌های قبلی، زمان پایان کار هابل، بین سال‌های۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ خواهد بود.

تلسکوپ جیمز وب از پایگاه فضایی جزیره گویان در فرانسه و به‌وسیله یک فروند موشک آریان ۵ راهی فضا خواهد شد تا در مدار تعیین‌شده‌اش قرار بگیرد.

کد خبر 644262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha