رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل و در واکنش به اقدام روزنامه «تهران تایمز» در چاپ نقشه اهداف داخل اسرائیل برای حمله احتمالی ایران در واکنش به اقدام نظامی محتمل اسرائیل گفت: این اقدام یک جنگ روانی است.

اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: چاپ نقشه اهداف حمله احتمالی موشکی ایران به اسرائیل در روی صفحه یک روزنامه چاپ تهران، بازتاب گسترده‌ای در میان صهیونیست‌ها داشته است.  به گزارش وب‌سایت «سندیکای خبری یهود»، سرلشکر «گیورا ایلند» رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل و در واکنش به اقدام روزنامه «تهران تایمز» در چاپ نقشه اهداف داخل اسرائیل برای حمله احتمالی ایران در واکنش به اقدام نظامی محتمل اسرائیل گفت: این اقدام یک جنگ روانی است.  البته آنها برای انتخاب اهداف، دقت زیادی نکرده‌اند اما پیام ‌ترسناک آنها منتقل شده است. این یک جنگ روانی است. 

ایلند گفت: «ایران توانایی‌های محدودی در حمله مستقیم به اسرائیل از خاک خود دارد، اما توانایی آتش حزب‌الله لبنان و همچنین تلاش‌های ایران برای تسلیح نیروهای نیابتی در سوریه و غرب عراق، یک تهدید واقعی و جدی علیه اسرائیل است.»

تلاش این مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی برای کاستن از هیبت قدرت بازدارندگی و تهاجم ایران در حالی است که اخیرا جان‌ هانا مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه (و مشاور ارشد دیک چنی معاون رئیس‌جمهور در دولت بوش) گفت: قدرت ایران در منطقه، موضوعی دلهره‌آور است. ایران اسرائیل را محاصره کرده است. کشور ۸۵ میلیونی ایران، یک قدرت موشکی به‌حساب می‌آید. ایران، اسرائیل را با حلقه آتش محاصره کرده است. هزاران موشک با دقت بالا به سمت اسرائیل نشانه گیری شده است. سامانه چندلایه گنبد آهنین توانایی مقابله با حملات موشکی دقیق و همه‌جانبه ایران را ندارد.

همچنین «کنستانتین سیوکوف» معاون رئیس آکادمی ‌موشکی روسیه اخیرا تصریح کرد: ایران موشک‌هایی در اختیار دارد که از دقت بالایی در نقطه‌زنی برخوردار هستند. این توانمندی، هنگام موشک‌باران پایگاه‌ آمریکایی عین‌الاسد نمایان شد. مقابله با این موشک‌ها در توان اسرائیل نیست. اسرائیل امروز سامانه‌های پدافند هوایی یا سامانه‌های پدافند موشکی را که بتواند با این موشک‌ها مقابله کند، در اختیار ندارد.

بر این اساس، حمله موشکی ایران به این سامانه‌ها و راکتورهای هسته‌ای اسرائیل، سرزمین کوچک اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد کرد. نکته دیگری که می‌خواهم بگویم این است که ایران در زمینه نظامی یکی از قدرت‌های پیشرفته و پیشرو و جزو چهار کشور اول تولیدکننده سامانه‌های موشک در دنیاست.

یادآور می‌شود گنبد آهنین صهیونیست‌ها در جنگ اخیر نتوانست در برابر حملات راکتی و موشکی مقاومت فلسطین به‌عنوان ضعیف‌ترین حلقه مقاومت اسلامی در منطقه موفق عمل کند و طبیعی است که در برابر شلیک پرحجم ده‌ها هزار موشک ظرف چند روز، به آبکش تبدیل شود!

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه اسرائیلی «یودیعوت آحارانوت» در گزارشی مدعی شده بود که انتشار نقشه هدف‌گذاری شده اسرائیل توسط روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» در پاسخ به گزارش آن روزنامه بوده است. این روزنامه اسرائیلی نوشته بود:با فاصله زمانی کوتاهی از انتشار مقاله چند روز پیش که در آن فاش شده بود حمله ارتش اسرائیل به سایت‌های تسلیحات شیمیایی سوریه پیام مستقیم اسرائیل به دشمنان آن کشور به ویژه ایران بوده است «تهران تایمز » نقشه هدف‌گذاری شده برای حمله احتمالی ایران را منتشر کرده است.

روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز هم در این پاسخ ضمن انتشار تصویری نوشت: به نظر می‌رسد تشدید تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران حاکی از آن است که این رژیم فراموش کرده که ایران حتی بیش از آنچه که تصور می‌شود قادر به «حمله به آنها از هر جایی است.»

در ادامه تصویر صفحه اول روزنامه تهران تایمز را که در روزهای گذشته در رسانه های اسرائیلی بازتاب بسیاری داشته است را ببینید:

عکس | بازتاب گسترده چاپ نقشه اهداف حمله احتمالی ایران به اسرائیل | نقشه حملات ‌ترسناک است چه رسد به خود حمله!

عکس | بازتاب گسترده چاپ نقشه اهداف حمله احتمالی ایران به اسرائیل | نقشه حملات ‌ترسناک است چه رسد به خود حمله!

کد خبر 644167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • aziz IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    25 21
    دوران جنگ و بزن بزن همه جا تموم شده.هیچ چیز بالاتر ازصلح ودوستی نیست.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      23 4
      باور کردن اینکه هنوز امثال تو این جمله احمقانه رو باور دارن خیلی عجیبه< آخه در همین خاورمیانه از سال 2000 تا الان 12 جنگ رخ داده در اروپا هم همینطور آخه چرا حرف الکی میزنی!!!!! در جهان قانون جنگل حرف اول رو میزنه چون ما نیروی پلیس جهانی یا هر چیزی که ضمانت باشه نداریم فقط و فقط ضمانت قدرت نظامی کشورهاست البته فکر نکنم فهمیده باشی!!!!!
    • لک دلفانی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      7 0
      دوست عزیز حتما با این حرفها میخوای ادای روشنفکر ها رو در بیاری؟ فردوسی بزرگ می‌فرمایند، جهان تاجهان جای زور است و بس جای بی زور گور است وبس یعنی اینکه تا زمانی که آدمیزادی روی کره خاکی وجود داشته باشد،چنانچه زور نداشته باشی حرف منطقی ات هم پشیزی ارزش ندارد، پس بهتر است که ازاین توهمات روشنفکرانه در بیایید به قدرت کشور خود افتخار کنید!
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      تا اسقاطیل نابود نشه،صلح بی صلح.به قول هواداران فوتبال فقط حمله حمله حمله باید بشیم برنده.وگرنه ایران نابود بشه محاله با اسقاطیل صلح کنه.
  • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    23 10
    به نظرم صلح بهترین است اما نه با اسرائیل کودک کش وغاصب ،،،شما یقین داشته باشید اگر قدرت اسرائیل بیشتر بود خیلی وقت پیش حمله کرده بود ولی ایران در اینمورد خویشتنداری کرده است خودشان می‌دانند در مورد حمله به ایران اسرائیل با کشوری آبکش تبدیل می‌شود ودیگر سکونت امکان پذیر تمیباشد
  • محمدرضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    11 5
    رژیم جعلی راهی به جز ریختن به دریا نداره قبل از حمله به ایران برید امریکا شنا یاد بگیرید
  • رحیم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    9 3
    کسی میتواند به این پرسش پاسخ دهد؟ چرا این اشغالگران پر رو تابحال به کشور ما حمله نکرده اند. در درازای تاریخ چیزی جز توطئه گری در تک تک نرون های مغز این بی هویت ها نبوده و نیست.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 1
      سلام،دقیقا منم طو فکرشم، چه دلیلی میتونه داشته باشه،
  • سلطان IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    13 9
    آمریکا با اون عظمتش به چیز خوردن افتاده حساب کار دستش اومده باید اسرائیل بی پدر و مادر رو بزنن اوناهم بفهمن با کیا حرف میزنن
  • دشمن یهود IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    5 5
    مرگ یه بار شیون یه بار..یه حمله برق اسا و سریع کار اسراییل رو تموم میکنه..خیال همه هم راحت میشه..بزنیم بترکونیمش.صهیونیست های لعنتی