یک روزنامه صهیونیستی تاکید کرد: ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند که اسرائیل با وجود لفاظی‌های تهاجمی، قادر به حمله علیه این کشور نیست.

ایران اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین، رونامه کیهان نوشت: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» درباره لفاظی‌های چند وقت اخیر مقامات صهیونیستی علیه ایران نوشت: اسرائیل، سلاح لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد و برای این منظور باید مدت زیادی به تجهیز ارتش خود بپردازد. کابینه اسرائیل اخیراً مبلغ ۵ میلیارد شکل (۱.۶ میلیارد دلار) را برای خرید تسلیحات جدید به منظور حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران تصویب کرد، اما دستیابی به این تسلیحات سال‌ها طول می‌کشد.

این روزنامه می‌افزاید: ایران در سال ۲۰۱۹، یک سال پس از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای، سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود را آغاز کرد.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت: مقامات اسرائیل از تهیه برنامه‌هایی برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای حرف می‌زنند، اما این نوع آماده ‌سازی سالها طول می‌کشد. حتی اگر مقامات کابینه فعلی آنطور که ادعا می‌کنند، شروع به تهیه یک برنامه کنند، عملیاتی شدن آن برای چندین سال طول خواهد کشید و اینجا است که سرزنش اسرائیل شروع می‌شود.

به نوشته این روزنامه، ارتش اسرائیل هرگز دستور تهیه طرحی برای حمله احتمالی نداده و بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته است و ایرانی‌ها به خوبی می‌دانند که اسرائیل با وجود لفاظی‌های تهاجمی، در حال حاضر آماده حمله نیست.

تعبیر دیگر گزارش روزنامه صهیونیست این است که ارتش اسرائیل به عنوان متولی میدانی هر نوع درگیری میدانی، بر خلاف لاف زنی مقامات سیاسی این رژیم، کم‌ترین رغبت و آمادگی برای درگیر شدن با توان نظامی ایران را ندارد؛ چه اینکه پیشتر، در برابر مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین، گرفتار سرشکستگی‌های بزرگ شده است.

نکته مهمی که روزنامه صهیونیستی بدان نپرداخته، این است که سران رژیم بی‌بوته صهیونیستی می‌دانند فردای آغاز درگیری نظامی با ایران را نمی‌بینند و با خاک یکسان شدن تل‌آویو و حیفا در صورت ارتکاب چنان خبط بزرگی قطعی است.

در همین حال، روزنامه جروزالم پست هم در تحلیلی خاطر نشان کرد: اسرائیل، نگرانی عمیقی درباره حملات سایبری ایران به مراکز حساس خود دارد.

جروزالم پست به نقل از «متانیاهو انگلمن» بازرس کل اسرائیل نوشت که سازمان تحت تکفل وی، در حال بررسی توانایی‌های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل است، اما به دلیل حساسیت موضوع، برخی گزارش‌های این سازمان طبقه‌بندی خواهد شد.

انگلمن با اشاره به تهدیدهای ایران و ابراز نگرانی از اینکه اسرائیل قادر به مقابله درست با این تهدیدات نیست، تاکید کرد نگران این هستیم که سازمان مالیات اسرائیل مورد حملات سایبری قرار بگیرد و از طریق آن اطلاعات ذی‌قیمتی به دست دشمنان اسرائیل بیفتد.

به گفته وی، سازمان مالیات یکی از دقیق‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی درباره ساکنان اسرائیل (سرزمینهای اشغالی) را دارد. این یک پایگاه داده‌ها، برای عملکرد اقتصادی حیاتی است، بنابراین حمله به آن می‌تواند آسیب جدی به اقتصاد اسرائیل بزند.

کد خبر 643925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدولایی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    29 34
    اگر هر کشوری به ایران یه شلیک کند صد برابر خواهد خورد ::::اما رژیم جعلی را شخم خواهیم زد ::: اسلام دین صلح ودوستی وبرابریست ::::
    • عبدالله IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      19 31
      درود خدا بر شما . اسلام دین صلح و آرامش است اما کوچکترین خط توسط هر کشوری خسارات خبران ناپدیر در راهشان هست الحمد الله اینچنین بوده و خواهد بود
    • علیرضا IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      12 9
      خود فروخته های داخلی چه تلاشی برای منفی دادن نظرات وطن دوستی میکنن. لعنت بر خائن... بزودی هم اسرائیل و هم برده های وطنی خائن، در کشورمون رو به زباله دان تاریخ میفرستیم.
  • ايراني IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    47 8
    زندگي زيباست زندگي كوتاه است قدر لحظات را بدانيم و در آرامش و با انسانيت زندگي كنيم جنگ چيز بدي است مرگ بر سياست بد درود بر محبت و صميميت و انسانيت و صلح و دوستي ...........
    • ساسان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      13 13
      موافقم کاملا اگه به سمت راست صورت شما سیلی زدند سمت چپ را هم بگیرید تا سیلی دیگر بزنند این تعلیم مسیحیت است باشد که جنگ و دعوائی نشه و در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنید اگه این حرف رو گوش ندید و مقاومت کنید و جنگ بشه تقصیر شماست نه اونها.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 0
      این حرفها فقط برا کتابها و سخنرانیهای روشنفکرمآبانه قشنگه....وگرنه تو واقعیت بزرگترین کشورها همان جنگ آورترین ها بوده اند
  • احسان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    22 12
    رابطه سیاسیمونو خوب کنیم با کشورا تا هم سیاست مدارا دغدغه جنگ نداشته باشن هم مردم حالشو ببرن
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      5 4
      هنوز خسته نشدید از این حرفها؟! هشت سال که فقط دنبال آمریکا بودید مردم از گشنگی داشتن میمردن حالا هنوز هم همون حرفها رو میزنید؟! گفتگوی تمدنها!!!
  • مانا IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    20 6
    گفته های روزنامه های اسراییلی هم بخشی از یک سناریو در برابر ایران است خیلی باور نکنید....چطور یک روزنامه مهمی اینقدر راحت کشورش را در مقابل دشمنی مثل ایران که خواهان نابودی اوست کوچک می کند....باید دید چه در سر دارند که این چیزها را می نویسند.
  • امید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    16 4
    اسرائیل وحشی اگرازایران نمی‌ترسیدونمیترسیدکه نابودشود سالها پیش به تاسیسات هسته ای وتهران حمله هسته ای کرده بودمثل حمله اش به تاسیسات هسته ای عراق ونابود ان ولی شتردرخو آب بیند پنبه دانه اگربه ایران حمله کند همزمان بایران ازسوی دوستان ایران ومقاومت لبنان یمن وعراق وسوریه وفلسطین مورد حمله زمینی وموشکی قرارگرفته وتمام شهرهای بزرگ وکوچکش وتمام تاسیسات هسته ای وصنعتی اش باخاک یکسان میشود ایران تنها نیست
  • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 3
    تهدید حمله نظامی به ایران توسط اسرائيل.. یک اهرم فشار سیاسی است.اسرايئل به ایران حمله نخواهد کرد. اینجور تهدید را جدی نگیرید.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 4
    اسرائيل به ایران حمله نظامی نخواهد کرد.اینچنین صحبت ها علیه ایران همان جنگ روانی وفشار سیاسی بر ایران است.اگر کشورهای عضو ناتو تهدید کند باید جدی گرفت. هرچند جنگ هزینه بالایی دارد که هیچ کشوری حاضر نیست این هزینه را بر عهده بگیرد پس جنگ علیه ایران منتفی است. زمانی که اسرائيل از یک کشور بزرگ در میدان جنگ بخواهد شکست بخورد احتمال دارد اسرائيل این ریسک را کند که از سلاحی که امریکا در هیروشیما استفاده کند. علیه ان کشور استفاده کند.
  • محمد نفیسی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    9 5
    اسراییل بداند این دم شیر است به بازی نگیر
  • مهدی ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    21 0
    امیدوارم هیچ جنگی در هیچ جای این جهان زیبا اتفاق نیافتد و میهن عزیزمان از گزند دشمنان مصون و محفوظ بماند. جتگ برای هر ملتی خانمان سوز است و قطعا مسئولین این امر مهم را می دانند.
  • سیف الله ریحانیان IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 0
    دیدیم کسیکه زورش نمی‌رسد فحاشی می‌کند اسرائیل هرگز جرعت حمله نظامی به ایران را ندارد به غرب هم اطمینان ندارد در واقع نواده های وایکینگ‌ها که دزدان دریایی بودند جاهای دیگر را از مالکان شان بزور گرفتند
  • محسن IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    کاش حمله کنه تازودترکلکشوبکنیم.این غده چرکین ساخت گروه ماسونها خانه خناسانه
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    اسراییل خیلی شرور و تبهکاره. خدا ریشه اش را بسوزاند امیدوارم هرچه زودتر به دست با کفایت اسلام، نابود بشه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    ما منتظر روزی هستیم که رهبرمون حکم جهاد بدهد از اسرائیل حتی نشانه ای بر کره زمین نخواهیم گذاشت