جنگل‌های مازندران در یک هفته گذشته شاهد ۱۱ فقره آتش‌سوزی بود که این میزان علاوه بر شکسته شدن رکورد به لحاظ بیشترین تعداد آتش‌سوزی در فصل پاییز، باعث از بین رفتن ۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی این استان شد.

آتش‌ جنگل سوهانك

به گزارش همشهری آنلای به نقل از ایرنا، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری  گفت: طی یک هفته گذشته ۱۱ فقره آتش سوزی در شهرستان‌های بهشهر،  گلوگاه، نکا، آمل، ساری و سوادکوه رخ داد که باعث از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی این مناطق شد.

ذکریایی افزود : بیشترین میزان عرصه های جنگلی که در جریان این آتش سوزی‌ها از بین رفت با هشت هکتار مربوط به شهرستان گلوگاه بود.

وی با اعلام این که آتش سوزی روزهای پایانی فصل پاییز در مازندران همچنان ادامه دارد، از شروع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی چکل شهرستان بهشهر از دقایقی قبل خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری توضیح داد: آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه از صبح امروز به وقوع پیوسته بود که پس از چند ساعت تلاش حوالی ظهر به طور کامل مهار شد، ولی دوباره به علت وزش باد شدید شعله ور شد و صخره‌ای بودن منطقه نیز کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: آتش سوزی در جنگل‌های سوادکوه و گلوگاه که هم از جمعه شب آغاز شده بود، پس از هفت ساعت تلاش اکنون مهار شده است، ولی احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در این مناطق وجود دارد.

ذکریایی از آمادگی ستاد مقابله با مدیریت بحران مازندران برای اعزام بالگرد در صورت حریق در عرصه‌های جنگلی این استان خبر داد و گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و احتمال پیش‌بینی وزش باد شدید در ارتفاعات طی امروز، احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در عرصه‌های جنگلی شرق مازندران وجود دارد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جلگی، تجاوز به عرصه‌های ملی و همچنین مشاهده قاچاق چوب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ این نهاد اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

رکورد آتش‌سوزی پاییزی در جنگل‌های مازندران شکسته شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران با اعلام این که از ابتدای پاییز امسال تاکنون در عرصه‌های جنگلی مازندران ۲۶ فقره آتش سوزی رخ داد، گفت: در جریان این آتش سوزی‌ها در مجموع ۳۹ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان از بین رفت.

وی بیشترین تعداد آتش سوزی از ابتدای پاییز امسال تاکنون در عرصه‌های جنگلی مازندران را با ۱۱ فقره مربوط به شهرستان بهشهر اعلام کرد و افزود: در این آتش سوزی ها ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان شرقی مازندران تبدیل به خاکستر شد.

ذکریایی با بیان این که آبان ماه امسال به علت بارندگی مناسب، هیچ گونه آتش سوزی در جنگل های مازندران رخ نداده بود، گفت: از مجموع آتش سوزهایی که از ابتدای پاییز امسال در عرصه‌های جنگلی مازندران به وقوع پیوست، بالاترین میزان آن نیز با ۲۲ فقره مربوط به آذر ماه است که نابودی ۲۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی را به همراه داشت.  

کد خبر 644090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha