وزش باد شدید که از عصر دیروز جمعه در گلستان آغاز شده بود، بار دیگر آتش مهارشده مناطق جنگلی و عرصه‌های مناطق طبیعی این استان را شعله‌ور کرد.

آتش‌سوزی جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرد: از روز گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شد و آتش سوزی در ۲ نقطه همچنان ادامه دارد.

محمد آریان‌فر افزود: آتش‌سوزی مناطق مختلف گلستان از جمله نوده خاندوز آزادشهر، پارک جنگلی النگدره گرگان، چندین نقطه در مینودشت و گالیکش با همکاری نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی مهار شد اما وزش باد شدید، آتش را به عرصه‌های جنگلی مبارک‌آباد مینودشت و آق‌سو کلاله منتقل کرد.

وی ادامه داد: از عصر دیروز وزش باد شدید و گرمای هوا مهار آتش‌سوزی در این نقاط را سخت کرده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی، هلال احمر و آتش نشانی به همراه ۲ بالگرد در حال تلاش برای مهار حریق در این نقاط هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: بالگرد سوم نیز برای کمک به مهار آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان درخواست شده است.

آریان‌فر اظهار کرد: طبق گزارش هواشناسی گلستان وزش شدید باد تا ظهر امروز در استان ادامه دارد و تا سه‌شنبه بارندگی پیش بینی نمی‌شود، لذا احتمال ادامه‌دار بودن آتش‌سوزی‌ها که عمده آن بر اثر سهل‌انگاری مردم رخ داده وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز به ایرنا گفت: از عصر روز گذشته آتش‌سوزی در قوشه چشمه پارک ملی گلستان شروع شده و به دلیل شرایط جوی و وزش باد شدید باد با وجود تلاش نیروهای حاضر، همچنان در حال پیشروی است.

قدیر حسن‌زاده افزود: بیش از ۷۰ نفر از نیروهای محیط زیست، مردم محلی و سایر نهادهای امدادی در محل آتش‌سوزی حضور دارند اما به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه مهار آتش سخت است.

وی اظهار کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، بالگرد مستقر در فرودگاه کلاله برای آبپاشی به کمک نیروهای اطفای حریق  در جنگل‌ها خواهد آمد.

کد خبر 643969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha