مراقبت بیشتر از پوست را می‌توان یکی از تحولات عظیم و خوبی دانست که آن را مدیون شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام هستیم. امروزه نسبت به چند یا حتی یک سال پیش، درصد افرادی که به پوست خود رسیدگی می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یافته است و امروزه صحبت در مورد مراقبت روتین از پوست، نقل محافل بسیاری است.

image_4cf0ab43338c3cea0a5b6918f1c2705f13d962cb.jpg

امروزه همه به دنبال این هستند که پوستی شفاف، درخشان، عاری از هرگونه لک و جوش داشته باشند و در راستای آن تلاش می‌کنند. تجربه نشان داده است که داشتن یک روتین پوستی مناسب، استفاده از محصولات مراقبتی با کیفیت و همچنین داشتن صبر، می‌تواند به نتایج درخشانی در این زمینه تبدیل شود.

انواع محصولات مراقبتی امروزه موجود هستند که می‌توانند در این امر به ما کمک کنند. انواع سرم‌ها، ماسک‌ها، پچ‌ها، کرم‌ها، تونرها و .... از این دست محصولات هستند. اما اگر از متخصصین پوست و یا افرادی که در حوزه مراقبت از پوست سر رشته دارند در مورد روتین پوستی مناسب صحبت کنید بدون شک این سه مورد را به عنوان پایه‌ای‌ترین اصول مراقبت از پوست عنوان خواهند کرد: استفاده از ضد آفتاب، شوینده صورت و آبرسان! در ادامه قرار است در مورد شوینده صورت و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم و همچنین به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از شوینده صورت به پوست آسیب می‌رساند یا خیر.

شوینده صورت چیست؟

قبل از هرچیزی لازم است بدانید که شوینده صورت چیست؟ وقتی بحث شستن در میان باشد یکی از پایه‌های ثابت این مقوله، آب خواهد بود. اما همیشه پای یک شوینده نیز در میان است چرا که آب قادر نیست به تنهایی تمامی آلودگی‌ها را از بین ببرد. تا مدت‌ها پیش برای شستن صورت از صابون استفاده می‌شد. اما خوب است بدانید که صابون با از بین بردن چربی‌های مفید سطح پوست، باعث ایجاد خشکی بیش از حد، حساسیت و التهاب پوست می‌شود. اثرات بد شوینده‌های صابونی بر روی پوست به خصوص پوست صورت مدت‌هاست مشخص شده است و دیگر کم‌تر کسی از صابون به عنوان شوینده صورت استفاده می‌کند. امروزه مقوله شوینده صورت شامل طیف وسیعی از محصولات است که در سه دسته کلی فوم شستشو صورت، ژل شستشوی صورت و پن شستشو صورت تقسیم بندی می‌شوند. از میان سه مورد گفته شده، فوم  و ژل به دلیل راحتی بیشتر در استفاده و شناخته شده‌تر بودن، بیشتر به عنوان شوینده صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. پن، یک شوینده صابونی شکل است که گفته می‌شود از ترکیبات صابونی بی‌بهره است؛ بدین معنی که معایب استفاده از صابون را ندارد.

نحوه استفاده از شوینده صورت

در اولین اقدام باید کمی صورت خود را خیس کنید اما اگر آرایش بر روی صورت دارید یک مرحله بسیار مهم را باید پیش از خیس کردن صورت انجام دهید و آن، پاک کردن آرایش است. در اینجا باید با استفاده از یک محلول پاک‌کننده آرایش نظیر میسلار واتر تمامی آرایش خود را پاک کرده و بعد پوست صورت را خیس کنید. سپس مقداری از شوینده صورت (فوم یا ژل) را به وسیله انگشتان و یا یک فیس براش به شکل دورانی به پوست صورت مالیده و پوست را با آن ماساژ دهید. توصیه می‌شود از فیس براش یا همان براش شستشوی صورت به طور مکرر استفاده نکنید. همچنین اگر پن را به عنوان شوینده صورت ترجیح می‌دهید باید با دست خیس آن را همانند صابون در کف دستانتان بمالید تا کف کند و سپس از کف برای شستشو استفاده نمایید. پس از اتمام ماساژ که حداقل ۳۰ ثانیه و حداکثر ۲ دقیقه باید به طول بیانجامد صورت خود را با آب ولرم آبکشی کرده و از حوله‌ای نخی جهت خشک کردن صورت استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که برای خشک کردن صورت پس از شستشو نباید حوله را با شدت بر روی صورت بکشید؛ تنها با ضرباتی آهسته بر جای جای صورت آن را خشک نمایید.

آیا استفاده از شوینده صورت به پوست آسیب می‌رساند؟

پاسخ به این سوال باید از جنبه‌های مختلفی بررسی شود. نمی‌توان به طور قطع گفت که استفاده از شوینده صورت آسیب‌زا است یا خیر چرا که در هر امری، استفاده ناصحیح سبب ایجاد آسیب می‌شود. رعایت موارد زیر باعث می‌شوند که نه تنها پوست شما در اثر استفاده از شوینده صورت آسیبی نبیند بلکه نسبت به قبل، سالم‌تر، زیباتر و درخشان‌تر نیز به نظر برسد.

  • برند و نوع شوینده مورد استفاده

نام برند شوینده‌ای که از آن استفاده می‌کنید، حرف‌های بسیاری برای زدن دارد. قطعا محصول شوینده صورت یک برند نام آشنا که تمامی محصولات آن مورد تایید متخصصین هستند و افراد بسیاری تجربه استفاده از آن را تحت عنوان تجربه‌ای خوب به یاد می‌آورند باعث می‌شود پوست شما کم‌تر در معرض خطر باشد و آسیبی از سمت آن نبیند. در حقیقت خرید بهترین شوینده صورت حتی با قیمت بالا، یک امر توصیه شده است. مسئله بعدی در این خصوص، نوع شوینده صورت است. شوینده‌های صورت به خصوص فوم و ژل، در انواع مختلفی تولید می‌شوند چرا که همه پوست‌ها یکسان و دارای ویژگی‌های مشترکی نیستند. غالبا تمامی برندها برای انواع پوست نظیر خشک، چرب، مستعد جوش آکنه، معمولی و مختلط به تولید شوینده صورت می‌پردازند و شما باید با شناختی که از نوع پوست خود دارید اقدام به خرید شوینده صورت کنید تا استفاده از آن، پوست شما را دچار مشکل نکند.

  • تعداد دفعات استفاده

حتی اگر برای پوست خوب از مناسب‌ترین شوینده صورت استفاده نمایید اما در استفاده از آن افراط کنید پوست شما قطعا دچار مشکل و آسیب خواهد شد. بهترین زمان‌ها برای شستشوی صورت، شب پیش از خواب ( پاک کردن آلودگی‌های محیطی و کمک به تنفس بهتر پوست در حین خواب) و صبح، پس از خواب (پاک کردن آلودگی‌های نشسته بر پوست در حین خواب، به عنوان مثال چربی انتقال یافته از مو به پوست به وسیله بالش)  هستند. به عبارتی دیگر شستن پوست ۲ نوبت در روز، شب و صبح بهترین دستورالعمل استفاده از شوینده صورت است که این امر، از آسیب دیدن پوست جلوگیری کرده و به بهبود سلامت آن کمک می‌کند.

شوینده صورت را از ایطو بخرید.

همانطور که خواندید استفاده صحیح از شوینده صورت نه تنها آسیب‌زا نیست بلکه به بهتر شدن وضعیت پوست شما کمک شایانی می‌کند. اگر قصد خرید شوینده صورت مناسب پوست خود را دارید می‌توانید از قابلیت مشاوره رایگان فروشگاه ایطو بهره برده و از همین فروشگاه، با ارسال رایگان آن را خریداری نمایید. ایطو ارائه دهنده انواع محصولات و پکیج‌های مراقبتی پوست و مو است. شما می‌توانید جهت خرید از ایطو به نشانی اینترنتی https://eitoo.ir  مراجعه نمایید.

کد خبر 644026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha