مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

مریخ‌نورد ناسا اجزای سازنده حیات را در سیاره سرخ پیدا کرده است.

مریخنورد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، اعضای تیم ماموریت اعلام کردند که مریخ‌نورد استقامت (یا کنجکاوی) مواد شیمیایی آلی حاوی کربن را در برخی از سنگ‌هایی که در کف دهانه Jezero مریخ بررسی کرده است، شناسایی کرده‌اند.

البته واضح است که این تشخیصِ وجود حیات در مریخ نیست. مواد آلی را می‌توان به دو روش بیولوژیکی و غیر بیولوژیکی تولید کرد و برای کشف اینکه چه فرآیندهایی باعث تولید ترکیبات Jezero شده‌اند، به کار بیشتری نیاز است.

استقامت مجبور نیست تمام این کارها را به تنهایی انجام دهد. مریخ‌نورد در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی است که با کمپین مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا احتمالاً در اوایل سال ۲۰۳۱ به زمین منتقل می‌شوند.

لوتر بیگل، از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در جنوب کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: «این سوالی است که امکان دارد تا زمانی که نمونه‌ها به زمین بازگردانده نشوند بدون پاسخ بماند، اما حفظ مواد آلی بسیار هیجان‌انگیز است.»

بیشتر بخوانید:

بیگل، محقق اصلی ابزار اسکن محیط‌های قابل سکونت این مریخ‌نورد افزود: «وقتی این نمونه‌ها به زمین بازگردانده شوند، برای سال‌های طولانی منبع تحقیقات و کشف علمی خواهند بود.»

کد خبر 643765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    مطمئنا یک حیاتی کشف میشه اونجا