رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مسئولان می توانند اجازه واردات تاکسی های نو را بدون گمرکی و با برند بهتر و سوخت هیبریدی بدهند و ناوگان را نوسازی کنند.

تاکسی فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی ادامه داد: در تهران ۸۲ هزار دستگاه تاکسی داریم که از این تعداد، ۴۱ هزار دستگاه فرسوده هستند، این یعنی حدود نصف این ناوگان فرسوده است. مسئولان در مقطعی اقدام به نوسازی این ناوگان کردند ولی این فرایند متوقف شد، چون تولید داخل پاسخگوی نیاز نیست. الان نه تنها در شهر تهران بلکه در شهرهای دیگر هم برای نوسازی دچار مشکل هستیم و ۵۰ درصد از تاکسی هایی که در حال تردد هستند در سن فرسودگی اند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معاش رانندگان تاکسی با این وسیله است و چون فرسوده هستند در بحث نقص فنی و آلایندگی هم جریمه می شوند که جا دارد مسئولان امر در جلساتی که ما با آنها می گذاریم و این مطالب را بیان می کنیم  برای نوسازی این ناوگان تصمیمات جدی بگیرند. اگر این جلسات می توانست اثر گذار باشد باید در چند ساله اخیر جوابگو می بود چرا که در این جلسات وزارت صنعت، محیط زیست، مجموعه تاکسیرانی، وزارت کشور و... نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: پلیس با سیستمی که در اختیار دارد خودروهای دودزای دارای برگه معاینه فنی را بررسی کرده و در صورت نقص، برگه معاینه فنی آنها باطل می‌شود. در خصوص بازدید و کنترل خودروهایی که دارای معاینه فنی هستند نیز اقداماتی صورت گرفته چرا که تا قبل از این خودروهایی که معاینه فنی اخذ می کردند، کنترل نمی شدند و نظارتی بر آنها نبود.

حمیدی بیان کرد: سامانه ای به نام سامانه متحرک معاینه فنی طراحی شده و هم اکنون در اختیار پلیس است که معاینه فنی خودروها را بررسی می کند. تاکنون با این سامانه ۹۷۵ دستگاه که معاینه فنی گرفته بودند، معاینه فنی آنها را باطل اعلام کرده ایم. این سامانه پرتابل است و در اختیار پلیس قرار دارد. 

وی گفت: کار این سامانه به این صورت است که پلیس خودروهایی که در ظاهر دارای نقص فنی هستند و با چشم دودزا بودن آنها را می بیند، متوقف و آنها را  بررسی می کند. اگر خودرویی دچار نقص باشد و دوربین ها به علت داشتن معاینه فنی، خودرو را جریمه نمی کنند پلیس با این دستگاه و سیستم بررسی کرده و معاینه فنی خودروی مذکور باطل می شود. این اقدام با یک دستگاه انجام می‌شود و اگر تعداد این سیستم ها افزایش یابد، خودروهایی که دارای نقص فنی و برگه معاینه هستند بیشتر شناسایی و برگه آنها باطل می شود.

کد خبر 643534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha