از همان لحظه‌ای که قدم داخل اسکلت جمجمه و با دندان‌های کریه می‌گذارید که در میانه سرستون‌های قلعه‌ای شکل جاگرفته، حساب کار دستتان می‌آید.

سافاری وحشت

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد: کمی جلوتر همه جا تاریک و روی دیوارها رد دستان خونین وحشت‌آفرین است. درحالی که از همه جا زمزمه‌های ترسناک به گوش می‌رسد، زامبی‌ها به سوی شما حمله می‌کنند و یکباره ترس همه وجودتان را فرا می‌گیرد و باید پا به فرار بگذارید. اینجا «سافاری پارک وحشت» بوستان گلابدره و مجموعه تفریحی خوف‌انگیزی است که با حضور در آن می‌توانید هیجان و هراس را توأمان تجربه کنید؛ مجموعه‌ای که حضور در آن برای یکسری افراد با محدودیت‌هایی همراه است.  

  •  ۷ دقیقه ترسناک

کنار نرده‌های ورودی، مترسک اسکلتی با پوشش مشکی و صورت دریده و خونی، مات و مبهوت به مراجعان می‌نگرد و انگار می‌خواهد خیرمقدم بگوید. آن را درست کنار ورودی مجموعه سافاری پارک وحشت نصب کرده‌اند که شما با حضور در هر کریدور آن ژانرهای وحشت‌انگیز را تجربه می‌کنید و حسابی هیجان‌زده می‌شوید و البته می‌ترسید. مجموعه‌ای که وقتی وارد آن شدید، دیگر راه بازگشت ندارید و مسیر پر فراز و نشیب آن از تونل متحرک تا قبرستان ارواح تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زند و شما را وادار به فریاد زدن و در جاهایی مجبور به دویدن می‌کند. «حسین آشوری» مدیر فنی مجموعه گردشگری بوستان گلابدره بقیه ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد: «مدت زمان حضور افراد در داخل سافاری ۷ دقیقه است. خیلی ترسناک نیست ولی باید به نسبت شرایط افراد، احتیاط را رعایت کرد. چون در بخش‌هایی از سافاری افراد باید بدوند و اگر از سلامت کافی برخوردار نباشند ممکن است دچار حادثه شوند.»

  •  حمله حیوانات و کشتار با اره برقی

در همین ۷ دقیقه هراس‌انگیز که سگ، خرس، عنکبوت و زامبی‌ها و... قدم به قدم به شما، حمله و در قبرستان جنازه و ارواح احاطه‌تان می‌کنند، مواجهه با مردگان متحرک و دست‌های خونین و صورت‌های بریده، ضربان قلبتان را به هزار می‌رساند و در بخش‌هایی نیز باید از پل متحرک و اره برقی فرار کنید. آشوری می‌گوید: «بخش اره برقی را اپراتور انجام می‌دهد و تا انتهای مسیر با فاصله ۲ تا ۳‌متر پشت شما حرکت می‌کند و می‌ترساند. قبلاً داخل مجموعه عکاسی داشتیم اما فعلاً تعطیل شده. ظرفیت دستگاه در گروه‌های ۵ نفری است که کنار هم ترس، وحشت و هیجان را در یک گردش دسته‌جمعی تجربه می‌کنید.»

  •  سرزمین وهم

اگر اهل تماشای فیلم‌های ترسناک باشید حضور در مجموعه سافاری خیلی برایتان وحشتناک نخواهدبود. اما اگر از خون و تاریکی می‌ترسید اینجا وهم همه وجودتان را در آغوش می‌گیرد. چون سافاری پارک وحشت بوستان گلابدره با پارک‌های وحشتی که تا حالا دیده یا شنیده‌اید فرق دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این مجموعه در ساخت این پارک از جدیدترین آیتم‌های وحشت استفاده شده که ترس و هیجان را برای شما به نهایت می‌رساند و به‌ویژه آیتم زنده آن. استفاده از نمادهای وحشت، ارواح، نورپردازی‌ها و جلوه‌های ویژه بصری و صوتی، مسیرهای هیجان‌آوری را پیش‌رویتان قرار می‌دهد و بقیه مسیر را دیگر باید خودتان تجربه کنید. یادتان باشد در انتهای مسیر که بی‌ تردید غافلگیر می‌شوید، آرامش خودتان را حفظ کنید.

  • محدودیت‌ها

شرایط استفاده از سافاری پارک وحشت با محدویت‌هایی همراه است که همان ابتدا و موقع فروش بلیت در گیشه به شما اطلاع‌رسانی می‌شود و البته مفاد آن در ورودی مجموعه سافاری هم نصب شده که می‌توانید قبل از تهیه بلیت آن را بخوانید. با این حال خوب است بدانید:
۱‌ـ حضور برای افراد کمتر از ۱۴ سال و بالای ۵۰ سال محدودیت دارد و داخل سافاری حضور بچه‌ها کلاَ ممنوع است.
۲‌ـ پذیرش افرادی که عارضه قلبی، کمردرد و دیسک کمر و گردن و ناراحتی‌های ستون فقرات دارند یا به تازگی عمل جراحی کرده‌اند امکانپذیر نیست.
۳‌ـ افرادی که ترس از تاریکی دارند نمی‌توانند به سافاری راه پیدا کنند.
۴‌ـ حضور برای افراد دارای بیماری که منجر به کاهش آب بدن یا تب شدید در آنها می‌شود مقدور نیست.
۵‌ـ همچنین ورود افرادی که تحت تأثیر داروهای شیمیایی و خواب‌آور هستند یا بیماری صرع، سرگیجه و تهوع دارند و معلولان جسمی و ذهنی ممنوع است.
۶ ‌ـ خوردن و آشامیدن و حتی جویدن آدامس داخل مجموعه اکیداً ممنوعیت دارد.

  • روزهای فعالیت مجموعه:

شنبه تا چهارشنبه ساعت: ۱۴ تا ۲۰
پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل ساعت: ۱۰ تا ۲۱
نشانی: تجریش، خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی، بوستان گلابدره
شماره تماس: ۲۴۵۵۷
پارکینگ: دارد

کد خبر 643344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha