جداول و آمارهای وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۰ سال در کشور، حاکی از این است که مردان کمتر از زنان واکسن کرونا زده اند.

واكسن و محله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، برنامه کشوری واکسیناسیون در ماه‌های گذشته و به دنبال افزایش واردات واکسن، سرعت بیشتری به خود گرفته است. به طوری که تا کنون تا کنون ۵۸ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۶۳ نفر دوز اول، ۴۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر دوز دوم و دو میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۹۲ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور، تا روز گذشته (۲۲ آذر ۱۴۰۰) به ۱۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۳۸ دوز رسید.

آمارها نشان می‌دهند، بانوان ایرانی در برنامه واکسیناسیون از مردان جلوتر هستند. به طوری که ۱۷.۷ درصد مردان هنوز واکسن نزده‌اند. در حالی که ۱۶.۴ درصد زنان بالای ۱۰ سال هنوز واکسن نزده اند.

طبق آمار، وضعیت واکسیناسیون دوزهای اول تا سوم در رده‌های مختلف سنی مورد ارزیابی قرار گرفته است. جدول و آمارهای وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهند که افرادی بالای ۸۰ سال کشور بیشترین واکسن کرونا را در دوزهای اول تا سوم دریافت کرده  و ۳۱.۲ درصد جمعیت بالای ۱۰ سال کشور هنوز واکسن نزده‌اند. همچنین کمترین گروه‌های سنی که تاکنون واکسن نزده‌اند، جمعیت ۱۰ تا ۱۴ سال با ۵۱.۲ درصد هستند.

در حال حاضر، مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر 643214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha