رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم بودجه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ دولت در سال جاری پیش‌بینی شده بود و به صورت کامل محقق نشد، در سال ۱۴۰۱ حتما افزایش یابد چراکه بدون این افزایش‌ برای حمل و نقل تهران نمی‌توان کاری کرد.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز ۲۳ آذرماه در ابتدای سی و یکمین جلسه این شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دو مناسبت هفته جاری گفت: پنجشنبه ۲۵ آذرماه روز پژوهش نامگذاری شده است و آن را گرامی می‌داریم و امیدواریم پژوهش در کشور کاملا عملیاتی شود.

وی ادامه داد: به بودجه کشورهای پیشرفته که نگاه کنید، این کشورها بودجه‌های بالایی را صرف پژوهش می‌کنند و بعد عملیات اجرایی دارند.

چمران در ادامه با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان گفت: ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان است و نه‌تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای کشور و ناوگان بین شهری نیز مشکل حمل و نقل داریم و باید این موضوع حل شود.

چمران ضمن ابراز امیدواری درباره بودجه ۱۴۰۱ دولت در بخش حمل و نقل گفت: امیدواریم بودجه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ دولت در سال جاری پیش‌بینی شده بود و به صورت کامل محقق نشده، در سال ۱۴۰۱ حتما افزایش یابد چراکه بدون این افزایش‌ها برای حمل و نقل تهران نمی‌توان کاری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضع حمل و نقل شهر تهران خراب است، اضافه کرد: اگر هم کاری شود، همین ۱۶۵ اتوبوسی است که خریداری می‌شود و در مقایسه با چند هزار اتوبوسی که از رده خارج شده در ۴ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

چمران گفت: اگر آلودگی هوا هست، باید از همین سرچشمه جلوی آن را بگیریم؛ از نبود حمل و نقل عمومی و استفاده بیش از حد از اتومبیل‌های شخصی. موارد خاصی از جمله نمایشگاه‌ها نیز به آلودگی هوا کمک می‌کنند. دوستان عزیز ما که برای همه آن‌ها احترام قائل هستیم - و نمی‌گویم مسئولیت ندارند، شما همه‌کاره و مسئول همه‌جا هستید - مسئول این آلودگی هم شما هستید. اقدامات در آلودگی هوا و تنفسی که همه ما باید داشته باشیم و از آن محروم هستیم، تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: 

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی خوب و درست می‌توان اقدامات را درست کرد. مطالعات انجام‌شده و نتیجه آن هم مشخص است و باید عملیاتی شود. برای عملیاتی شدن آن نیز شهرداری و شورای شهر تهران آماده هستند. شوراهای شهر و شهرداری‌های کلانشهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند نیز آماده همکاری هستند. باید این همکاری صورت بپذیرد وگرنه تاثیر بسیار منفی در همه چیز خواهد داشت.

چمران گفت: فکر نکنید اعتباراتی که اینجا گذاشته می‌شود اضافی است. خیر، اینگونه نیست. اینجا اگر اعتباری گذاشته شود از هزینه‌های بیمارستانی و مرگ و میر و نظایر آن کاسته خواهد شد. فکر نکنید این بودجه‌ها اضافی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از نمایندگان مجلس که می‌خواهند بودجه دولت را بررسی کنند خواهش می‌کنم با چشم باز و بینش علمی به بودجه نگاه کنند و فکر نکنند اگر برای حمل و نقل عمومی شهرها اعتبار و بودجه‌ای گذاشتتند بودجه از دست آن‌ها در رفته است. درست است که هزینه است اما از بسیاری هزینه‌های دیگر خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی قرار شد از هزینه سوخت به حمل و نقل کمک شود و مابه‌التفاوت آن به شهرداری داده شود. وزیر سابق نفت در همین شورا قول داد اما عملی نکرد. امیدواریم در مجلس بودجه به خوبی بررسی شود و نتیجه خوبی از آن بگیریم و در برابر این همه ناراحتی مردم عرق شرم فقط بر پیشانی ما ننشیند.

کد خبر 643204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    در فرانسه زمانی که بنزین گران میکنند ، دولت ، حمل و نقل عمومی ارزان جایگزین به مردم معرفی میکند . دولت با سرمایه گزاری در حمل و نقل عمومی ، در ازادسازی قیمت بنزین مشکلات کمتری خواهد داشت ، چون راه حل جایگزین در اختیار مردم میگذارد. امری که بنظرم سازمان برنامه بودجه میتواند توجه کند. الان کشور ما چقدر بودجه دارد تا پالایشگاهی مانند ستاره خلیج فارس بسازد؟؟ ترویج حمل و نقل عمومی و گسترش ان فقط بنفع رفع الودگی هوا نیست و اثرات ثانویه بیشتری دارد.
  • حمید AU ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    شما که پشتوانه سیاسی درمجلس دارید.دستکم واردات خودروی برقی را برای اتوبوس و تاکسی عمومی بدون تعرفه آزادکنید مشکلات به سرعت کاهش می یابد. شما هم راه حل را می دانید ولی از پس مافیای خودرو برنمی آیید که مردم و گروگان گرفتند.