رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی اردن، پترا، گزارش داده که عربستان سعودی و ایران یک نشست امنیتی در سطح کارشناسان در امان برگزار کردند.

پرچم‌هاى ايران و عربستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا ، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی اردن، پترا، گزارش داده که عربستان سعودی و ایران یک نشست امنیتی در سطح کارشناسان در امان برگزار کردند.

  خبرگزاری دولتی اردن (پترا) امروز دوشنبه، در حالی از برگزاری نشست گفت وگوی امنیتی بین عربستان و ایران با حضور کارشناسانی از دوطرف در امان خبر داد که "عبدالله المعلمی" سفیر عربستان سعودی ایران را به زعم خود متهم کرده که مذاکره با ریاض را به بازی گرفته است.

  رسانه های منطقه ای، امروز دوشنبه به نقل از خبرگزاری پترا خبر دادند که نشست کارشناسان ایرانی و عربستانی، به میزبانی مرکز عربی مطالعات امنیت اردن برگزار و در آن شماری از مسائل امنیتی و فنی بررسی شده است.

براساس این گزارش ها، دوطرف تمایل دوجانبه خود را برای توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه ای ابراز داشتند.

در ارتباط با این خبر، رسانه اردنی جزییات بیشتری ارائه نداده است و هنوز منابع رسمی در ایران و عربستان نیز واکنشی نسبت به این خبرها نداشته‌اند.

با این‌حال برخی رسانه های داخلی، امروز دوشنبه از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در دیدار معاون ستاد نیروهای مسلح عمان نقل کردند: با مقامات امارات و عربستان دیدار داشته‌ایم و سوءتفاهم‌ها نیز تا حدودی برطرف شده است

خبر برگزاری نشست امان بین عربستان و ایران در سطح کارشناسان، درحالی در خبرگزاری دولتی اردن منتشر شد که همزمان نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در مصاحبه با یک روزنامه عرب زبان، جمهوری اسلامی ایران را به زعم خود متهم کرد که مذاکره با ریاض را به بازی گرفته است.

"عبدالله المعلمی" سفیر عربستان سعودی در گفت وگو با روزنامه «عرب نیوز» که امروز دوشنبه منتشر شد، ادعا کرد: "ما مایلیم تا مذاکرات به سمت موضوعات اساسی تری که مرتبط به رفتار دولت ایران در منطقه می شود، سوق دهیم، اما تازمانی که ایرانی ها به بازی دراین مذاکرات ادامه دهند، راه به جایی نخواهند برد."

کد خبر 643019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha