مدیر عامل سامانه شاد گفت: فرآیند ایجاد کانال در شاد، منوط به درخواست مدیران مدارس و صرفا از طریق واحدهای فناوری آموزش و پرورش امکان‌پذیر است، بنابراین عملا ایجاد کانال‌های نامتعارف در شاد، غیرممکن است، اما برخی مدیران کانال‌ها با در اختیار گذاشتن کد فعال‌سازی حساب کاربری خود، راه را برای سودجویی کلاهبرداران باز کرده‌اند.

سامانه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاظم زاده ادامه داد: با استقبال نظام آموزشی کشور از شاد و حضور گسترده دانش آموزان، معلمان و مدیران در این پلتفرم، برخی سودجویان با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی به نام پشتیبان شاد، اقدام به ورود غیرقانونی به حساب کاربری مدیران کرده و با سوء استفاده از دسترسی مدیران، و حذف آن‌ها از کانال‌های موجود، اقدام به انتشار مطالبی برای جذب مخاطب و در نهایت فروش کانال کرده‌اند.

مدیر عامل سامانه شاد درباره حساب های کاربری رسمی این سامانه افزود: شاد از کاربران خواسته است، کد فعال‌سازی شاد را تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد دیگر نگذارند؛ همچنین مدیران در صورتی که مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گرفتند می‌توانند در تماس با مرکز پشتیبانی شاد به شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱، دسترسی سودجویان را قطع و کانال خود را بازیابی کنند. 

وی اظهار کرد: سامانه شاد یک پلتفرم آموزش مجازی است که خدمات آموزشی را به نظام آموزشی کشور ارائه می‌دهد، شبکه دانش آموزی شاد با توجه به فرآیندهای احراز هویت و همچنین براساس تدابیر فنی اتخاذ شده توسط تیم فنی، به راحتی هک نمی‌شود و آنچه تحت عنوان هک شاد در رسانه‌ها مطرح شده، کلاهبرداری با استفاده از اکانت‌های جعلی است.

مدیر عامل سامانه شاد درباره انتشار خبری مبنی بر هک کانال‌های شاد و انتشار مطالب نامتعارف بیان کرد: واژه هک شدن در سامانه شاد به معنای کلاهبرداری اطلاعات کاربران است و به طور مکرر تذکر داده شده که کاربران شماره‌ها و حساب‌های کاربری رسمی سامانه شاد را بشناسند و به جز این موارد اطلاعات را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند، اگر کاربران این موارد را رعایت کنند احتمال هک شدن حساب شخصی کاربران به زیر صفر می رسد.

کاظم زاده افزود: تیم فنی شاد، با بکارگیری لایه‌های امنیتی و اتخاذ تدابیر امنیتی تاکنون توانسته است جلوی حملات هکرها را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات یا هرگونه دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران شود.


 

کد خبر 642970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha