یک تحلیل گر مسائل سیاسی معتقد است که فرزند احمدشاه مسعود باید بداند که غربی‌ها نه به قوم تاجیک و نه به افغان‌ها و نه به ایران علاقه‌ای ندارند و دنبال منافع خودشان در افغانستان هستند.

احمد مسعود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، منصورحقیقت‌پور، سیاستمدرا اصولگرا و مشاور رئیس سابق مجلس در پاسخ به اینکه «افکار عمومی در ایران انتظار داشت بعد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران از فرزند احمدشاه مسعود، قهرمان ملی مبارزه با طالبان در افغانستان حمایت کند اما به‌نظر نمی‌رسد ایران چنین تمایلی داشته باشد. دلیل این موضوع چیست؟» تصریح کرد:

جمهوری اسلامی ایران برای احمد شاه مسعود احترام ویژه‌ای قائل است. او مجاهدی خستگی‌ناپذیر و بزرگ بود که اندیشه‌های انقلاب اسلامی و راهکارهای آن را قبول داشت. احمدشاه مسعود کتاب‌های شهید مطهری را ریزبه‌ریز خوانده بود.

ما معتقدیم پسر ایشان باید تفکر و اندیشه‌های پدر را بیشتر از اینها قبول کند. تاجیک بودن مسعود و علاقه ایرانیان به تاجیک‌ها و هم‌زبانی با این قوم در افغانستان و نزدیکی روابط فرهنگی و وجود تاریخ مشترک سبب شده است توقع بیشتری از فرزند احمدشاه مسعود برای نزدیکی با ایران داشته باشیم.

اکنون شاهد آن هستیم که ایشان با طرف‌های اروپایی و فرانسوی نزدیکی و هماهنگی دارد. فرزند احمدشاه مسعود باید بداند که غربی‌ها نه به قوم تاجیک و نه به افغان‌ها و نه به ایران علاقه‌ای ندارند و دنبال منافع خودشان در افغانستان هستند. انتظار ما این است که ایشان با دوستان پدر خودشان در ایران نزدیکی و همکاری بهتر و بیشتری داشته باشد.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.

کد خبر 642812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha