یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

رئال در حالی گام به داربی مادرید می‌گذارد که ۱۳‌امتیاز بیشتر از اتلتیکو دارد و با برد رئال در بازی امشب شاید لالیگا تشریفاتی شود.

رئال - اتلتیکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، ال‌داربی یا شهرآورد مادرید ساعت ۲۳:۳۰امشب در حالی برگزار می‌شود که ممکن است نیمی از ستاره‌های ۲ تیم در این مسابقه حضور نداشته باشند. در اردوی اتلتیکو که در این بازی میهمان است، لوییس سوارس در بازی با پورتو مصدوم و با گریه تعویض شد اما گفته می‌شود او به اصرار خودش و برخلاف توصیه کادر پزشکی باشگاه که دستور به استراحت داده، در این بازی حضور خواهد داشت. خیمنس، ساویچ و ورسالیکو، ۳‌مدافع اصلی تیم تدافعی اتلتیکو هستند که به‌طور قطع بازی امشب را از دست داده‌اند. وضعیت تریپیر هم مشخص نیست. سیمئونه با سیستم ۲-۴-۴ترکیب تیمش را می‌چیند. هرموسو و فیلیپه ۲‌مدافع مرکزی، کاراسکو و یورنته به‌اجبار در پست مدافع چپ و راست، دی‌پائول، کوندگوبیا، کوکه و کوریا در خط هافبک و گریزمان و سوارس در خط حمله.

در اردوی رئال هم کریم بنزما هنوز مشکل دارد و اگر به این بازی برسد، ریسک جبران‌ناپذیری خواهد بود. در غیاب او یوویچ در خط حمله قرار می‌گیرد. گرت بیل هم از مصدومیت برگشته اما فعلا جایی برای او در ترکیب وجود ندارد؛ درست مثل آزار. سبایوس هنوز مصدوم است. در غیاب بنزما بار اصلی گلزنی روی دوش وینیسیوس خواهد بود.

برد رئال در داربی مادرید می‌تواند لالیگا را تشریفاتی کند. در این‌صورت اختلاف امتیازات ۲ تیم به ۱۳امتیاز افزایش می‌یابد. اختلاف رئال با بارسلونا ۱۶امتیاز است.

اتلتیکو تیم دقایق پایانی است. از مجموع ۳۴‌گل زده شده در این فصل، اتلتیکو ۱۵‌گل، یعنی  ۴۴  درصد از گل‌هایش را بعد از دقیقه‌۷۵بازی به ثمر رسانده است.

اتلتیکو همچنین تیم بازی‌های خارج از خانه است. عملکرد اتلتیکو در ۳‌بازی اخیر خارج از خانه، ۱۰‌گل‌زده، ۵‌گل‌خورده و ۲پیروزی بوده است. در مقابل این تیم در ۳‌بازی اخیر خانگی‌اش، ۲‌گل زده، ۳‌گل‌خورده و فقط یک ‌پیروزی داشته است.

گریزمان که در بازگشت از بارسا به اتلتیکو دوباره متولد شده، در ۱۱‌بازی اخیر عملکردی فوق‌العاده از خودش بر جای گذاشته؛ ۸‌گل، ۴‌پاس‌گل، تأثیرگذاری روی ۱۲‌گل، بهترین بازیکن ‌ماه تیم و نامزد بهترین بازیکن هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا.

سه‌شنبه گذشته ۲۰۰۰‌هوادار اتلتیکو برای تماشای بازی با پورتو به پرتغال سفر کردند ولی این تعداد برای برنابئو فقط ۱۰۰‌نفر خواهد بود؛ قیمت هر بلیت ۹۵‌یورو است.

آخرین پیروزی اتلتیکو مقابل رئال مادرید در لالیگا مربوط می‌شود به فوریه ۲۰۱۶که نخستین شکست زیدان با رئال‌مادرید رقم خورد. بعد از آن در ۱۰‌داربی لالیگایی، رئال‌مادرید ۴‌بار پیروز شده و ۶‌بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسیده.

آنچلوتی و سیمئونه تا به امروز ۱۵‌تقابل با هم داشته‌اند که حاصل آن ۵‌برد برای تیم‌های آنچلوتی، ۴‌تساوی و ۶‌برد برای سیمئونه بوده است.

سیمئونه همیشه موی دماغ رئال‌مادرید بوده اما در سال‌های اخیر برتری‌اش را مقابل این تیم از دست داده. او در ۳۴ تقابل به‌عنوان سرمربی با این تیم ۹برد به‌دست آورده، ۱۴باخت، ۱۱مساوی و ۱.۱۲امتیاز در هر بازی.

در ۱۶۸رویارویی در تاریخ ال‌داربی در لالیگا ۸۹بار رئال برده و ۳۹بار اتلتی و در مجموع ۲۲۷بازی بین دو تیم ۱۱۲بار رئال برنده شده، ۵۹تساوی و ۵۶برد برای اتلتی، ۳۷۴گل زده برای رئال و ۲۸۲گل خورده برای این تیم.

در مسابقات داخلی لیگ‌ها رئال مادرید با ۸۸.۶درصد بازی بدون شکست بهترین آمار را از این لحاظ در اختیار دارد؛ بالاتر از اینتر با ۸۸درصد بازی بدون شکست، بایرن با ۸۶درصد، بتیس ۸۳.۷، موناکو ۸۳.۳، چلسی، پاریس، من‌سیتی، آتالانتا و سه‌ویا.

وینیسیوس در ۴‌داربی قبلی گلی به اتلتیکو نزده اما ورژن این فصل او کاملا متفاوت است. وینی در بازی‌های قبلی هم تأثیرگذار بود اما گلی نزد. او قبل از بازی امشب جایزه بهترین بازیکن ‌ماه لالیگا را دریافت می‌کند. او با ۴۱دریبل در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان بهترین رکورد را در اختیار دارد.

درباره ژائو فلیکس، ستاره گران‌قیمت و جوان اتلتیکو نیز شایعاتی در رسانه‌های انگلیسی و اسپانیایی مطرح شده بود که ممکن است در ژانویه به منچستر، لیورپول یا باشگاه دیگری فروخته شود که اتلتیکو این خبر را تکذیب کرد و او را غیرقابل فروش خواند.

متئو لاهوس برای هشتمین بار داربی مادرید را قضاوت خواهد کرد؛ ۷‌بازی، ۴‌برد رئال‌مادرید، یک‌تساوی و ۲‌برد اتلتیکومادرید. ایگناسیو ایگلسیاس داور VAR است.

آمار تقابل‌های آنچلوتی مقابل اتلتیکومادرید

فصل ۲۰۱۳-۱۴: رئال ۰-۱ اتلتیکو (لالیگا)، اتلتیکو ۲-۲ رئال (لالیگا)، رئال ۳-۰ اتلتیکو (کوپا دل ری)، اتلتیکو ۰-۲ رئال (کوپا دل ری)، رئال ۴-۱ اتلتیکو؛ فصل ۲۰۱۴-۱۵: رئال ۱-۱ اتلتیکو (سوپرکاپ اسپانیا)، اتلتیکو ۱-۰ رئال (سوپرکاپ اسپانیا)، اتلتیکو ۲-۰ رئال (کوپا دل ری)، رئال ۲-۲ اتلتیکو (کوپا دل ری)، اتلتیکو ۰-۰ رئال (لیگ قهرمانان)، رئال ۱-۰ اتلتیکو (لیگ قهرمانان)، رئال ۱-۲ اتلتیکو (لالیگا)، اتلتیکو ۴-۰ رئال (لالیگا).

کد خبر 642677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha