رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه هشدار داد که انتشار اطلاعات دروغ از جمله در رسانه‌های اجتماعی از سطح یک مساله امنیت ملی فراتر رفته و تبدیل به یک تهدید برای امنیت جهانی شده است.

اردوغان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان در پیامی ویدیویی که به مناسبت روز افتتاحیه اجلاس استراتکام ۲۰۲۱ در استانبول پایتخت تجاری ترکیه منتشر کرد، بیان داشت: دروغ‌ها، اخبار ساختگی و اطلاعات نادرست با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سرعت پخش می‌شوند.

او در این نشست گفت: زندگی میلیون‌ها نفر به دلیل انتشار چنین اخباری از کانال‌هایی فاقد هیچ مکانیسم کنترلی مؤثر سیاه شده است.

اردوغان تاکید کرد، اگرچه رسانه‌های اجتماعی زمانی که برای اولین بار ظهور کردند، به عنوان نماد آزادی مورد ستایش قرار گرفتند؛ اما اکنون "به یکی از منابع اصلی تهدید علیه دموکراسی امروز تبدیل شده‌اند."

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اطلاع رسانی به مردم و مبارزه با تبلیغات و اطلاعات دروغ در چارچوب حقیقت مهم است. ما در تلاش هستیم تا از مردم خود به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه‌مان در برابر دروغ‌ها و اطلاعات نادرست بدون اینکه حق شهروندان خود برای دریافت اطلاعات دقیق و بی‌طرفانه را به خطر بیندازیم محافظت کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ‌کس و هیچ شرکتی نمی‌تواند فراتر از قانون باشد.

وی متعهد شد:  ما قطعاً اجازه نخواهیم داد که حقیقت با عملیات انتشار اطلاعات دروغ بی‌ارزش شود و حقیقت با دروغ پوشانده شود.

اردوغان با اشاره به اینکه معتقد است اجلاس ارتباطات استراتژیک بین‌المللی استراتکام نیاز مهمی را در این زمینه برطرف خواهد کرد، از همه شرکت کنندگانی که در این رویداد دو روزه مشارکت دارند تشکر کرد.

ترکیه قرار است طی امروز و فردا میزبان اجلاس استراتکام ۲۰۲۱ باشد؛ یک گردهمایی بین‌المللی برای پرداختن به سیاست‌ها، مسائل، چالش‌ها و روندها در اکوسیستم مخابرات استراتژیک.

کد خبر 642609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha