ترکیه اعلام کرد درصورتی که صهیونیست‌ها درخصوص مسائل فلسطینیان حساسیت بیشتری نشان دهند، آنکارا روابطش با این رژیم را بهبود خواهد داد.

اردوغان

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هآرتص نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد ترکیه برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی آماده است، اما این رژیم ابتدا باید سیاست‌های حساس‌تری در قبال فلسطینی‌ها از خود نشان دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه که پیش از این هم بارها خود را خواهان داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی نشان داده است، ادعا کرد روابط بهتر با این رژیم برای صلح در منطقه مفید خواهد بود و در صورتی که حساسیت‌های تل‌آویو در خصوص فلسطینی‌ها مشخص شود آنکارا گام‌های بهبود روابط را خواهد برداشت.

روابط بین رژیم صهیونیستی و ترکیه در طول دوره ریاست اردوغان به هم ریخته است و در طی آن رئیس‌چمهور ترکیه منتقد صریح سیاست‌های این رژیم در قبال فلسطینی‌ها بوده است. رژیم صهیونیستی نیز از روابط گرم ترکیه با جنبش مقاومت فلسطینی (حماس) بارها اعلام نارضایتی کرده است.

با این وجود رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا تماس‌های تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم داشته است. براساس گزارش منابع صهیونیستی حتی ماه‌ها قبل از این تماس‌ها ترکیه سیگنال‌های مثبتی برای برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها به این رژیم ارسال کرده بود.

ترکیه چندین ماه است دچار بحران اقتصادی شده است، درست بعد از اعتراضات مردم این کشور در شهرهای بزرگ آن (آنکارا و استانبول) اردوغان اعلام کرد روابط خود را با عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی نیز بهبود خواهد بخشید. این احتمال وجود دارد مقامات ترکیه به طمع کمک غرب به اقتصاد این کشور تن به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدهد.

مقامات سودان نیز به طمع کمک‌های آمریکا به این کشور در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، اما بعد از این توافق نه تنها اقتصاد سودان وضعیت بهتری را تجربه نکرد بلکه فرمانده ارتش این کشور با کمک صهیونیست‌ها کودتا کرده و دولت مردمی آن را برکنار کرد.

کد خبر 642074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha