یک تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق در دیدار اردوغان با قالیباف در استانبول در حاشیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی پشت سر اردوغان توجه بسیاری را جلب کرد.

قالیباف - اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، همیشه در دیدارهای سطح بالای دیپلماتیک علاوه بر محتوای مذاکرات، سایر جوانب و پروتکل‌ها از دکوراسیون محل تا طرز چیدمان صندلی‌ها دارای نکات و طراحی‌های قبلی است.

در دیدار امروز رجب طیب اردوغان با محمدباقر قالیباف در استانبول که در حاشیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی صورت گرفت، علاوه بر فرش ایرانی بسیار چشم نواز در اتاق محل دیدار، یک تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق پشت سر اردوغان توجهی بسیاری جلب کرد.

به ویژه اینکه متن این خوشنویسی شعری بسیار قدیمی با مضمون واقعه مباهله و جایگاه اهل بیت و خمسه آل عباست.

لی خمسة اُطفی بهم
نار الجحیم الحاطمة

کد خبر 642362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    12 0
    درسته اهل بیت برای ما با ارزشند ولی اونا که با یه تابلو اینقدر ذوق زده شدن معلومه از سیاست هیچ چی نمی‌دونن.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 4
      شما که میفهمی بگو چه خبره
  • محمد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    موضوع پرچم در دیدار آقای قالیباف و اردوغان رو هم توضیح بدید لطفاً
  • ابوذر IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 1
    لطفا حاشیه سازی نکنید. به هیچ وجه در این تصویر تحقیر قالیباف وجود مدارد. رئیس مجلس ترکیه و ایران در یک جایگاه متوازن نشانده شده اند و آقای اردوغان نیز در جایگاه ریاست جمهوری. اتفاقا ترکیه با تابلوی خط نستعلیق پشت سر اردوغان و فرش ایرانی سالن محل ملاقات پیامی دوستانه به ایران داده است. عده ای با بوق و کرناهای رسانه ای خود میخواهند بین این دو کشور دوست و برادر تفرقه بیندازند. ترکیه دروازه های خود را به روی ایرانیان باز کرده و بهترین مجرای تجارت و سفر و تبادلات فرهنگی را با ایران ایجاد کرده است. اسیر این تبلیغات و جوسازیها نشویم.