عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی مدیرعامل یک بانک خصوصی به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد، نهادهای امنیتی باید علت و منشا و ریشه این سفرها را مشخص کنند.

احسان ارکانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی به اروپا گفت: در شرایطی که هرگونه اطلاعات پولی و بانکی ما قابلیت سوء استفاده توسط دیگران را دارد، لذا در چنین شرایطی کنترل و نظارت دقیقتر صلاحیت افرادی که در رأس یک مجموعه بانکی و به عنوان مدیرعامل قرار می‌گیرند، بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: انتظارمان از نهادهای نظارتی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که صلاحیت این افراد را به عنوان هیئت مدیره یا مدیر عامل یک بانک تایید می‌کنند، این است که همه چک لیست‌ها و نظارت‌ها را قبلا انجام داده باشند چرا که اگر موضوعی پیش بیاید باید پاسخگو باشند و ما هم در مجلس پاسخگویی در این زمینه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مرم نیشابور در مجلس ادامه داد: سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک به کشورهای اروپایی این هشدار را به دستگاههای نظارتی و امنیتی می‌دهد که این موضوع را جدی تر بگیرند.

ارکانی با اشاره به پرونده خاوری بیان کرد: اگر ماجرایی مثل خاوری اتفاق بیفتد این افراد دیگر به کشور باز نمی‌گردند و دست ما نیز برای بازگرداندن مجرمان اقتصادی از کشورهایی چون کانادا و انگلیس کوتاه خواهد بود و در نتیجه اطلاعات زیادی از سیستم بانکی و سپرده گذاران به دست بیگانگان می‌افتد.

وی تصریح کرد: لازم است وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی چنین موضوعاتی را جدی بگیرند و در انتخاب افراد دقت بیشتر داشته باشند تا مسئله‌ای پیش نیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: وزارت اقتصاد به این موضوعات، بسیار حساس است چراکه بخش هایی مانند بانک‌ها، گمرک، سازمان مالیاتی، خصوصی سازی و حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور در این وزارتخانه و بانک مرکزی خلاصه شده‌اند لذا هر انتصاب در این وزارتخانه می‌تواند منبع و منشا اتفاقاتی باشد بنابراین در انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل بانکها باید دقت بیشتری شود و حتی در مورد آنهایی که از قبل بوده اند نیز تجدید نظر شده و اعطای صلاحیت‌ها بروزرسانی شود.

ارکانی در پایان تصریح کرد: جدا از نظارت مستمر و دائمی که دستگاه‌های مربوطه دارند از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه درخواست دارم در بحث هیئت مدیره موسسات و نهادهای بانکی دقت بیشتر داشته باشند؛ چراکه وقتی یک مدیرعامل به صورت مکرر به کشور خارجی آن هم انگلیس سفر دارد باید علت و منشا و ریشه آن مشخص شود.

کد خبر 642596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلانتری IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    17 1
    البته تعدادی از نمایندگان مجلس هم به اسپانیا رفتن وبا هزینه ملت فوتبال تماشا کردند.
    • نماینده IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      حتما این بنده خدا رو جایی نبردن صداش دراومده
  • هادی IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    احتمالاٌ قرار است بعد از حقوق های نجومی، سپرده های نجومی افشا بشه!!!