لئوناردو دی کاپریو در برنامه today گفت امیدوار است «به بالا نگاه نکن» فیلم جدیدش در نتفلیکس چشم تماشاگران را به خطرات تغییرات آب‌وهوایی باز کند.

بالا را نگاه نکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، بازیگر ۴۷ ساله برنده اسکار در کنار همبازی‌اش جنفر لاورنس و آدام مک‌کی نویسنده و کارگردان در این فیلم کمدی این مسئله را گوشزد کرده‌اند که سیاستمداران، رسانه‌ها و حتی شهروندان معمولی درباره خطر بزرگی که زمین را تهدید می‌کند، بی‌تفاوت هستند.

اما علیرغم امید او که مخاطبان نتفلیکس فیلم را تمثیلی از خطر نپرداختن به تغییرات آب‌وهوایی ببینند، به عادت خود یعنی استفاده از جت شخصی برای سفر در سراسر جهان با وجود آلودگی کربن اشاره نکرد.

بعد از این که ساوانا گاتری مجری برنامه از دی‌کاپریو درباره ارتباط فیلم با بحران آب و هوا و نبرد مداوم علیه ویروس کرونا پرسید، او گفت که امیدوار است این فیلم یک زنگ بیدارباش در این زمینه باشد.

بازیگر معروفی که دغدغه محیط زیستی دارد اما با جت شخصی سفر می‌کند

دی کاپریو گفت اگر به طور مستقیم درباره تغییرات آب‌وهوایی فیلم بسازید تقریبا غیرممکن است مردم را از اضطرار آگاه کنید و آینه‌ای در برابر فرهنگ و رسانه و سیاست قرار دهید. بازیگر فیلم روزی روزگاری در هالیوود گفت: « من فکر می‌کنم این هدیه شگفت‌انگیزی بود که بخشی از این فیلم باشم که به شکل کنایی نشان داد در این لحظه به خصوص به چه سمتی می‌رویم.»

گرچه فیلم از شکست رهبران در انجام یک حرکت موثر در مبارزه با خطر ویرانگر تغییرات آب وهوایی، الهام گرفته، دی کاپریو اشاره می‌کند که فیلم «به بالا نگاه نکن» کنایه‌ای از امتناع از مبارزه با کووید هم هست.

دی‌کاپریو و لاورنس هر دو در این فیلم نقش ستاره‌شناسانی را بازی می‌کنند که ستاره دنباله‌داری را کشف می‌کنند که صددرصد به زمین برخورد خواهد کرد و به زندگی همه پایان خواهد داد. آنها با رئیس جمهور آمریکا با بازی مریل استریپ، درباره اهمیت جلوگیری از فاجعه صحبت می‌کنند، در حالی که او صحبت آنها را ندیده می‌گیرد برای این که مبادا به آرای او در نظرسنجی صدمه بزند.

کد خبر 642527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha