نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید به نیروگاه توس گاز رسانده شود تا مازوت مصرف نشود و این آلودگی ایجاد نشود.

علم الهدي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی در ارتباط با تقوای عملی در ارتباطات اجتماعی بود؛ رفتارهای اجتماعی براساس تقوای عملی تبیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: منع ستیزه‌جویی و دشمن‌تراشی از دیدگاه اسلام مصادیق تقوای عملی است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد صدیقه صغری؛ زینب کبری(ع) تاکید کرد: وجود مقدس حضرت زینب(س) بزرگترین عظمت و امتیاز و شخصیتش این بود که زن را از حاشیه تاریخ به متن تاریخ آورد؛ تا قبل از وجود مقدس ایشان زن در حاشیه تاریخ بود و در تمام مکاتب غیردینی امروز ما هم زن در حاشیه تاریخ است.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: مریم را خداوند متعال بر جهانیان برتری داد اما طبق فرموده خداوند متعال این عظمت در سایه فرزند بزرگوارش حضرت عیسی(ع) بود اما حضرت زینب(ع)، تاریخ‌ساز شد نه به عنوان اینکه نواده رسول الله است بلکه خود به عنوان یک بانوی قهرمان سازنده تاریخ شد.

آیت‌الله‌ علم‌الهدی افزود: در کربلا ظاهرا شمشیر ظلم بر خون که نماد حق بود مسلط شد اما آنچه که این خون را بر شمشیر پیروز کرد زینب کبری(ع) بود. زینب(ع) از کربلا یک انقلاب ساخت و اگر زینب(ع) نبود کربلا تبدیل به انقلاب نمی‌شد و نمادش هم دو خطبه‌ای بود که ایشان خواندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر ما امروز بخواهیم زنان واقعا سازنده تاریخ شوند و اگر امروز خانمی بخواهد در حاشیه قرار نگیرد و در متن باشد؛ با زن‌سالاری در منزل این امر محقق نمی‌شود و باید پیرو خط زینب(ع) باشد تا از حاشیه به متن بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه در اسلام حجاب برای زن یک اصل ضروری است به این دلیل است که زن در حاشیه قرار نگیرد و به عنوان یک انسان برجسته بااستعداد در متن تاریخ قرار گیرد. خواهر من! اگر حجاب داشتی در متن تاریخ هستی و اگر بی‌حجاب باشی در حاشیه تاریخ هستی.

وی افزود: هرقدر هم قدرت و سواد داشته باشی و حجاب نداشته باشی در حاشیه تاریخ هستی و در سایه مردان ممکن است زندگی کنی اما حجاب، زنان را در متن تاریخ قرار می‌دهد و این شخصیت زینب کبری(ع) است.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: زینب کبری(ع) در عین فعالیت جهادی، مسئولیت عشق و عاطفه خود را نیز فراموش نکرد و یک عنصر برجسته در این حوزه بود و مسئولیت داشت و آن پرستاری از بیمارانی بود که در خیمه آتش گرفته قرار داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: پرستاری شغل نیست؛ بلکه مهربانی و فریادرسی است؛ پرستار مظهر عشق و عاطفه انسانی و مسئولیت است و این شغل مقدس در این زمان ما و به ویژه در این تهاجم نابکارانه ویروس منحوس حساس‌تر است و پرستاران عین رزمندگان هستند.

وی بیان کرد: مدافع یک کشور ضامن امنیت کشور است و پرستار ضامن صحت و سلامتی است؛ بعد از سال‌ها افتخار می‌کنیم به قهرمانی‌های رزمندگان خودمان در هشت سال دفاع مقدس؛ دو سال هم دفاع مقدس در عرصه سلامتی داشته‌ایم.

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: جان مردم از تمام شئون اجتماعی دیگر آنها مهمتر است. امروز در این کشور تشکیلات درمانی و پزشکی ما جوابگو است اما امروز برای مثال هوای ناسالم و آلوده جان مردم را تهدید می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مسئولان ما باید در این عرصه اقدام کنند و با آلودگی هوا مقابله داشته باشند؛ حل این مشکل خیلی ساده است و باید اقدام قطعی صورت بگیرد. شهر ما شهری است که در مسیر باد شمالی قرار دارد اما در این مسیر، نیروگاه توس قرار گرفته و بجای گاز، مازوت می‌سوزاند و دود مازوت نیروگاه توس وارد شهر ما می‌شود. باید به این نیروگاه گاز رسانده شود تا مازوت مصرف نشود و این آلودگی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در مشهد کمبود گاز نداریم و خیلی از استان‌های دیگر از گاز مشهد استفاده می‌کنند. نیروگاه توس باید با گاز بسوزد و با مازوت نسوزد.

کد خبر 642318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha