آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی،  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه توسعه دین و معارف دینی مسئولیت مستقیم دارد و باید برای حکمرانی دینی در کشور تلاش کند.

علم‌الهدی: اروپا خواهان داشتن رابطه مستقل با ماست

به گزارش رهمشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی،  روز پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ دینی در جامعه افزود: مسئولیت مستقیم توسعه دین و معارف دین در کشور، در وزارت ارشاد و به دست وزیر آن است.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حکمرانی دینی در کشور برقرار نشده و منشأ فقدان حکمرانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

امام جمعه مشهد گفت: در رابطه با رعایت حلال و حرام در جامعه با تساهل و تسامح مواجهیم و طوری رفتار شده که دیگر نمی‌توانیم در بانک از حرمت ربا حرف بزنیم زیرا کار درستی در حوزه توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نشده است.

علم الهدی افزود: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچ کدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

وی یادآور شد: لازم است در مساله هنر و سینما، مساله حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود تا مانع اجرای حرام شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می‌تواند در حوزه فرهنگ استان ورود و متناسب با این فضا سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 645174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    19 1
    جناب علم الهدی شما که انهمه ثروت و قدرت در اختیارتان هست ، چکار کردید ؟
  • احمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    9 2
    در دین اجبار نیست
  • 35517 IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    10 1
    الان خود شما بجز زخم زبان زدن به ملت چه کردی ؟ هنرمندان لا اقل کمی در تلطیف فضاهای سرد کمک کردند تلویزیون رو شماها بگردونید یک ثانیه اش رو هم نمیشه تحمل کرد . خودت بچه هات و نوه هات بدون همین تلویزیون هیچ چیز ندارید براشون پخش کنید . نمیدونم چرا کسی به شما ها کاری نداره . ولی خوب داری می تازونی .
  • روشن IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    11 0
    جناب علم الهدا ، خود اشاره میکنید "" هنرمندان"". آنان هرگز طلبکار نبودند. در سکوت و خلوت و دور از هر معرکه گیری " هنر" مندی میکنند. هنر یعنی ایجاد حس خوب، امید، شور و شعف. چگونه است که امامان بزرگوار در نهایت گوشه نشینی و تنهایی، اما در جان مریدان خود جای داشتند و هنوز هم. اذعان می دارید با گذشت ۴۳ سال، ......پس نتیجه میگیریم در خطابه های تکراری هر هفته شما ، هیچگونه هنرمندی، حس و دیده نمیشود. آن وزارت خانه را مسؤول ندانید.
  • رحیم IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    15 0
    بگونه ای سخن میگویید انگار که ۴۵ سال پیش ملت ایران دین نداشتند و کافر بودند. چند نفر از جمعییت مقابل شما زیر ۲۵ سال هستند؟کوچکترین تابش نوری در سخنان شما نیست. سرد و بی روح سر ریز از تهدید و تحقیر. رسم اولیاء چنین نبوده.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    هنرمندان به فکر مردم هستند
  • تحلیل گر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    الان مردم طلبکار نظام هستند