پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

سازمان دیده‌بان خودروی آلمان سیستم رانندگی نیمه‌خودران مرسدس بنز را تایید کرده و راه را برای این شرکت هموار کرد تا سیستم Drive Pilot خود را در سطح بین‌المللی عرضه کند.

بنز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مرسدس بنز امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، سیستم خودکار فوق‌العاده این شرکت به راننده این اجازه را می‌دهد تا وقتی که خودروی مجهز به این فناوری در ترافیک سنگین یا در بزرگراه‌های شلوغ در حال حرکت است، به کارهای دیگری بپردازد.

اداره حمل و نقل موتوری فدرال آلمان (KBA) این سیستم را بر اساس نیازهای فنی ناظران سازمان ملل تایید کرده است.

فراتر از مقررات سازمان ملل در مورد الزامات فنی، کشورها همچنین باید قوانینی را تصویب کنند که در آن مکان و نحوه استفاده از چنین سیستم‌هایی و همچنین مسائل مربوط به مسئولیت را روشن کند.

مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری دایملر که شرکت بالادستی مرسدس محسوب می‌شود در این خصوص گفت: «با این نقطه عطف، ما یک بار دیگر کار خود را در سیستم رانندگی خودکاربه اثبات رساندیم. به محض تصویب قوانین در چین و ایالات متحده، مرسدس بنز این سیستم را در آن بازارها نیز عرضه خواهد کرد.»

تایید آلمان به این معنی است که مرسدس بنز می‌تواند کلاس اس با Drive Pilot را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به مشتریان آلمانی ارائه دهد.

چنین سیستم‌های خودکار سطح ۳ از سال ۲۰۱۷ در آلمان مجاز شده‌اند. طبق گفته مرسدس بنز، بیش از ۱۳۱۰۰ کیلومتر بزرگراه مناسب برای سیستم Drive Pilot در آلمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اداره حمل و نقل موتوری فدرال آلمان در حال حاضر این سیستم را برای سرعت رانندگی تا ۶۰ کیلومتر در ساعت تأیید کرده است.

کد خبر 642234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha