مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

یک میلیاردر ژاپنی برای مدت کوتاهی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است تا پیش از پرواز به ماه، زندگی در فضا را تجربه کند.

فضانورد

(از چپ به راست یوزو هیرانو، الکساندر میسورکین و یوساکو مائزاوا)

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، «یوساکو مائزاوا»، بنیانگذار ثروتمند خانه پوشاک Zozo و دستیار تولید او امروز به‌عنوان بخشی از ماموریت سایوز MS-۲۰ به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رفتند. این ژاپنی کارآفرین با پرداخت پول هنگفتی قرار است به همراه ۸ هنرمند با سفینه فضایی اسپیس‌ایکس به ‌ماه سفر کند؛ ماموریتی که نام آن «ماه جان» (DearMoon) بوده و برای پرتاب در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

پرتاب MS-۲۰ ساعت ۱۱:۰۸ امروز به وقت تهران از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام شد. «یوزو هیرانو»، دستیار تولید مائزاوا همراه او به فضا رفته است.

سرنشینان این ماموریت قرار است ساعت ۱۷:۱۰ به وقت تهران به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند.

میلیاردر ژاپنی راهی فضا شد

آنها قرار است به‌مدت ۱۲روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانده و تجربه فوق‌العاده‌ای را از سفر به فضا به‌دست آورند. مائزاوا همچنین قصد دارد یک مستند از این سفر تهیه کرده و آن را در کانال یوتیوب خود منتشر کند.

مائزاوا در یک نشست مطبوعاتی پیش از پرتاب گفت: «فکر نمی‌کردم بتوانم به فضا بروم. احساس خوشبختی می‌کنم که این فرصت را دارم و در نهایت به رویای خود جامه عمل می‌پوشانم.»

الکساندر میسورکین، فضانورد آژانس فضایی روسیه، فرمانده این ماموریت است که برای سومین بار به فضا می‌رود.

کد خبر 642040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha