مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

جزایر جنوب ایران مخصوصا خلیج‌فارس یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی و ایرانی است. جنوب کشور دارای ۳۰ جزیره بسیار زیبا است که از جزایر زیبای آن می‌توان جزیره کیش، جزیره قشم، جزیره لارک و... را نام ‌برد.

جزایر گردشگری جنوب ایران.jpg

هر یک از جزایر موجود در جنوب ایران ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را برای سفر یا اجاره ویلا دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی جزایر گردشگری جنوب ایران بپردازیم، به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کیش و قشم، پادشاهان جزایر خلیج‌فارس را بیشتر بشناسید.

جزیره کیش و قشم از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر موجود در جنوب ایران است که شما می‌توانید قبل از سفر به این جزایر ویلا یا خانه مبله موردنظر خود را رزرو و اجاره کنید.

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از مشهورترین جزایر جنوب کشور است که از زمان حکومت هخامنشیان تا به امروز جزئی از کشور ایران محسوب شده است. امروزه نیز به عنوان توریستی‌ترین جزیره کشور شناخته شده که قطب سفرهای زمستانی نیز به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید بی‌شک قبل از سفر اقدام به رزرو هتل یا اجاره خانه در کیش در همجواری مراکزی که مد نظر دارید مانند ساحل، مراکز خرید و ... بپردازید.

این جزیره یک منطقه توریستی بسیار معروف است که از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب آن می‌توان پارک دلفین‌ها، ساحل مرجانی، شهر باستانی، کشتی‌های یونانی، شهر باستانی حریره و... را نام برد. اگر شما به‌قصد خرید به این جزیره بسیار زیبا سفر کنید، می‌توانید در مراکز خرید و بازارهای بزرگ آن، هر آنچه دوست دارید را خریداری کنید.

جزیره قشم

جزیره قشم، یکی از بزرگ‌ترین جزایر موجود در جنوب ایران است که ازنظر شهرت و محبوبیت بعد از جزیره کیش قرار دارد. جزیره قشم ۱۵۰۰ کیلومتر مساحت دارد و دارای آب‌وهوای آفتابی است که در خلیج‌فارس مانند نگینی زیبا می‌درخشد. 

این جزیره علاوه بر زیبایی‌های طبیعی فراوان، مراکز خرید، آثار باستانی و تفریحات آبی دارد که سبب تبدیل‌شدن این جزیره به یک مقصد گردشگری جذاب و محبوب شده است. همچنین جزیره قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه است، به همین دلیل تحت حمایت یونسکو قرارگرفته است.

این جزیره دومین بندر آزاد تجاری ایران است که ۱۵ بندر تجاری و صیادی دارد. از مناطق گردشگری و جذاب این می‌توان جنگل‌های حرا، جزیره هنگام، دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه را نام برد. همچنین اولین و بزرگ‌ترین پارک کروکدیل خاورمیانه در این جزیره قرار دارد که از زیباهای منحصربه‌فرد آن است.

جزیره قشم

با جزایر بکر و خاص، اما گمشده از نگاه‌ها در جنوب کشور آشنا شوید

جزایر زیبایی که برخی گردشگران از حتی روحشان نیز از آن‌ها خبر ندارد اما جالب است بدانید که در این مناطق شاهد مناظر خیره کننده‌ای خواهید بود. در ادامه برخی از این جزایر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

جزیره لاوان

یکی دیگر از بزرگ‌ترین جزایر خلیج‌فارس، جزیره لاوان است که ازنظر میزان وسعت بعد از جزیره کیش و قشم قرار می‌گیرد. وسعت این جزیره مسکونی به میزان ۷۶ کیلومتر است.

جزیره لاوان برخلاف جزیره کیش، پاساژ و رستوران ندارد اما می‌توانید مواد غذایی و لوازم موردنیاز خود را از سوپرمارکت‌ها خریداری کنید. برای اقامت نیز سوئیت‌هایی باقیمت‌های متفاوت و مکان‌هایی برای چادر زدن و اسکان وجود دارد.

جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب غربی جزیره قشم قرارگرفته که دارای طبیعتی زیبا و بسیار جذاب است. این جزیره ۵۰ کیلومتر مساحت دارد و یکی از دیدنی‌ترین جزایر موجود در جنوب کشور است.

اکثر ساکنان جزیره هنگام، افراد بومی خود جزیره است که شغل آن‌ها ماهیگیری و پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

این جزیره به علت طبیعت بکر و موقعیت جغرافیایی عالی که داشت سال‌های زیادی تحت تصرف کشور پرتغال و انگلیس قرارگرفته بود که بقایای حضور آن‌ها در جزیره دیده می‌شود. از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی این جزیره می‌توان به بازارهای بومی و سنتی، سواحل نقره‌ای و تماشای دلفین‌ها اشاره کرد.

جزیره هرمز

جزیره هرمز به جزیره خاک‌های رنگی معروف است چون در این جزیره رنگ قرمزی خاک و رنک آبی دریا باهم ترکیب می‌شوند. این جزیره اقامتگاه ندارد و اگر قصد ماندن در آنجا را دارید باید کمپ بزنید.

ناگفته نماند این جزیره یکی از جاهایی است که باید قبل از مرگ آن را ببینید. به علت هوای گرمی که این منطقه دارد پیشنهاد می‌شود نزدیک طلوع آفتاب به آنجا سفر کنید تا آفتاب مستقیم شما را اذیت نکند و فرصت کافی برای دیدن جزیره داشته باشید.

جزیره هرمز

جزیره لارک

جزیره لارک در حواشی جزیره قشم و در کنار جزیره هرمز قرار دارد. اتوبوس‌های دریایی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از سمت اسکله حقانی قشم به جزیره لارک می‌روند.

برای رفتن به این جزیره می‌توانید از اسکله دوحه نیز استفاده کنید. بهتر است قبل از سفر به این منطقه مواد غذایی و نوشیدنی تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما یک‌شب در این جزیره زیبا اقامت کنید و از دیدن فیتوپلانگتون‌ها و ساحل بی‌نظیر آن لذت ببرید.

جزیره مینو

یکی دیگر از جزایر زیبای جنوب کشور جزیره مینو است که طبیعتی بکر دارد و از شن‌زارهای انبوه و نخلستان‌ها پوشیده شده است. در این جزیره ۵ رودخانه جریان دارد که با سفر به آنجا می‌توانید با صنایع‌دستی، فرهنگ‌های بومی، غذاهای سنتی و... این منطقه آشنا شوید.

کلام آخر برای جزایر جنوب ایران

در این مقاله سعی کردیم به معرفی جزایر گردشگری جنوب ایران بپردازیم و بهترین جزایر در جنوب ایران را به شما معرفی کردیم.

همان‌گونه که ذکر شد جنوب کشور یکی از مقاصد توریستی است که از داخل و خارج کشور به آنجا مسافرت می‌کنند. شما می‌توانید قبل از سفر به جزیره زیبا کیش و قشم، ویلا و خانه موردعلاقه اجاره کنید.

کد خبر 641964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha