رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد مصوبه‌ای آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار منتقل شود.

عشقی- رئیس سازمان بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،‌ مجید عشقی گفت: با توجه به گزارش های ۸ ماهه نخست سال که در سایت کدال منتشر شده، وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی بسیار مناسب است. در این گزارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش‌های بسیار خوبی قابل مشاهده است و می‌بینیم که شرکت‌های مختلف فولادی، پتروشیمی و سایر صنایع رشدهای قابل توجهی داشته‌اند که به تبع آن سودآوری خوبی داشته‌اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت بازارسرمایه و برآرود ارزش سهام شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه تا پایان سال، اظهارکرد: با وجود وضعیت کرونا و قطعی مقطعی برق که در تابستان گذشته داشتیم اما شرکت‌ها توانسته‌اند به حجم فروش و سودآوری مناسبی برسند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار باشد، هرچند که ابهاماتی در مورد تامین گاز برای برخی صنایع مطرح است و ما در تلاش هستیم تا با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، ابهامات را رفع کنیم اما باتوجه به میزان فروش و قیمت‌هایی که اکنون  وجود دارد، به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد سوددهی مناسبی از سوی شرکت‌های سهامی باشیم.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: این سازمان برای اینکه بتواند به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌ها و بازار بورس کمک کند با جدیت بیشتری نسبت به قبل، پیگیر شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌هاست.

عشقی همچنین تاکید کرد: یکی از مصادیق شفافیت مالی شرکت‌ها نرخ فروش محصولات آنهاست که ما از ابتدای کار این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

وی در مورد نرخ خوراک پالایشگاه‌ها نیز اظهار کرد: در رابطه با پالایشگاه‌ها پیگیر نرخ و کیفیت خوراک هستیم تا شرکت‌ها و سهامداران آنان به سبب این مسئله دچار زیان نشوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همچنین در حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد مصوبه‌ای آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار منتقل شود.

عشقی اظهار کرد: تعامل و هماهنگی بین بانک مرکزی و سازمان بورس همواره مورد بحث بوده است که در همین زمینه کمیته مشترکی تشکیل شده تا تمام مسائلی که به این دو نهاد ناظر مرتبط است با هم فکری و تعامل سازنده و مثبت پیش برود که قطعا نتایج بسیار خوب و مثبتی به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس گفت: در همین رابطه توسعه نهادها و ابزارهای مالی مشترک بین بانک مرکزی و بازار سرمایه و نرخ تسعیر ارز در سیستم بانکی که بر صنعت بانکداری اثرگذار است در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک نتایج مثبت آن قابل مشاهده و ارزیابی خواهد بود.

حمایت از سهامداران

دیروز نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به فارس  گفت: امیدواریم در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی در بازار سرمایه باشیم زیرا دولت تصمیمات مناسبی را در حوزه بازار سرمایه به منظور حمایت از سهام‌داران گرفته است.

عشقی در مورد برنامه سازمان بورس برای تعادل بخشی به بازار سرمایه، عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین برنامه و ماموریت سازمان بورس به منظور تعادل بخشی به بازار سرمایه آن است که ابهامات مطرح شده در مورد احکام بودجه از جمله نرخ خوراک پالایشگاه ها ، مالیات شرکت های سهامی و سایر موارد را با استفاده از نظرات و پیشنهادات فعالان و متخصصان این حوزه رفع کند.

وی افزود: به طور حتم سازمان بورس تمام تلاش خود را  راستای حمایت از سهامداران و احقاق حقوق آن‌ها خواهد کرد، به گونه‌ای که مانع از اتخاذ و اجرای  تصمیماتی خواهد شد که به راحتی می تواند به ضرر شرکت های سهامی تمام شود و به آن ها لطمه وارد کند.

رییس سازمان بورس ادامه داد:  علاوه بر سازمان بورس، در دولت سیزدهم نیز عزم و اراده جدی برای حمایت از تولید و سود آوری شرکت های سهامی نیز وجود دارد، زیرا دولت هم می‌داند که رونق بازار سرمایه دو اثر جدی را به دنبال خواهد داشت؛ نخست می‌تواند بخش عمده‌ای از دارایی های دولت را محافظت کند و ثانیا سبب افزایش سرمایه سهامداران حاضر در این بازار می‌شود.

شقی در مورد گمانه زنی‌ها در ارقام و اعداد بودجه گفت: گمانه‌زنی در زمینه  بازار سرمایه وجود دارد که چندان صحت ندارد و امیدواریم تا در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی در همین رابطه باشیم، زیرا دولت تصمیمات مناسبی را در حوزه بازار سرمایه به منظور حمایت از سهامداران گرفته است .

وی تصریح کرد: دولت در مورد بحث خودرو نیز تصمیمات قابل ملاحظه‌ای گرفته و امیدوار هستیم که این تصمیمات اجرایی شود.

رییس سازمان بورس گفت: بارها گفته‌ایم که اوراق دولتی به میزان کشش بازار سرمایه عرضه خواهد شد و باید توجه داشت که میزان درآمد حاصله از اوراق  فروخته شده در این مدت به منظور بازپرداخت اوراق قبلی  مورد استفاده قرار گرفته است، لذا در حال حاضر هر میزان پولی که از بازار های پولی و مالی جمع آوری شده، مجددا در اختیار اشخاص خریدار قرار گرفته است.

عشقی  اظهار کرد: عمده ترین مشکل بازار سرمایه اکنون بحث ابهاماتی است که در خصوص بودجه و مبالغ سرمایه گذاری شده در بازار وجود دارد ، با رفع این ابهامات طی چند روز آتی به طور حتم به آینده بازار تا پایان سال امیدوار هستیم، چرا که براساس گزارش ها و مستندات به دست آمده وضعیت سودآوری شرکت ها مناسب و قابل قبول است.

کد خبر 641643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    19 0
    خبرزیاداست عمل مهم است
  • جواد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    25 5
    یک سال پولمون خوابوندیم تو بورس ۳۰ درصد هم ضرر کردیم تازه یک سهام دولتی مثل پالایش خریدیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    22 2
    سلام آقای عشقی دیگه از پو لمون چیزی نمانده خبر خوشت فقط پول ما رو بدید بریم یکسال خوردی هم مونده تو بورس سودی نمیخام دیگه هیچ خبر خوشی ما رو خوشحال نمیکنه
    • مصطفی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      خوش به حالت من ۲۰ روز پیش سهام برکت خریدم توی ۲۰ روز ۳۰ درصد زندگیم رفت
  • بدبخت IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    18 2
    ۲۰۰ تومان گذاشتیم شده ۷ میلیون
  • لهراسب IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    43 0
    ایشان فکر می کند با حرف درمانی حال بورس خوب می شود حرف زدن و عمل نکردن مدتهاست که دیگر بر افکار عمومی اثر ندارد
    • صدیق IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      کدام سهام رو خریدی .که اینقدر متضرر شدی؟؟؟
  • تقی NL ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    15 1
    هردم از این باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه تری می‌رسد سهامدار جز نابود شد حالا هی هر کسی بیاد پیش بینی کنید
  • شاهرخ IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    16 1
    فکرنکنم دیگه اعتمادی مانده باشه
  • مرتضی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    17 1
    این آقا از روزی که اومده ،هروز میگه خبر خوش دارم
  • امیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    23 0
    بزک نمیر بهار میاد
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      واقعا همینطور هست
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    11 0
    آخه کدوم آدم عاقلی باور میکنه تو این دو سال قیمت همه چیز ده برابر شده اما سهام شرکتها از نصف کمتر شده حالا یا این شرکته واقعی نبوده و دولت سهام این شرکتهای قلابی رو به مردم قالب کرده یا اگر هم شرکتها واقعیه دولت جلو رشد اونها رو گرفته که در هر دو صورت خیانت و ظلم به میلیونها سهامداری صورت گرفته که با اعتماد به دولت وارد بازار سرمایه شدن
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    18 1
    دروغه...
  • معلم IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    9 0
    عمل ندیدم ماشاء الله فقط صحبت خدا رحم کند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    13 1
    خواهشن مرد عمل باشید مریض شدیم در این بازار من کار گر تمام داریی ام اوردم
  • پویا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    14 0
    اصلا وقت میکنید برید دنبال حل مشکلات بورس شما که همش داری مصاحبه میکنی
  • مسعود IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 1
    عشقی جان خوب عشقی صحبت میکنی،پولمون و دلالی کرده بودیم الان ۱۰۰برابر شده بود همش از بین رفت سرمایه مون
  • مهدی رضایی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    12 0
    باسلام جناب آقای رییسی،الوعده وفا مگه قول ندادین که اوضاع بورس بهتر بشه؟؟
  • بهزاد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 1
    تادخالت دولت ودستکاری قیمتهاتوسطش هست وبعنوان سوپاپ اطمینان برای تامین کسری بودجه وکنترل نقدینگی استفاده میکنه، این بازاررونق بگیرنیست وروزبه روزبدترمیشه، انسان عاقل ازاین بازارحذرمیکنه،
  • S d IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 3
    با این حرکاتها آبی گرم نمیشه، تا مذاکرات به ثمر نشینه تحریم ها برداشته نشه بورس هم اوکی نمیشه.
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    6 5
    الان بیش از یکساله که هر روز وعده وعید ولی هیچ کاری نمی کنید ، مردم رو در این اوضاع کرونایی به خاک سیاه نشاندید ،
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 1
    من سهامی را از بورس خریدم که پایه اقتصاد و اصلی تربت صنعت پتروشیمی است تا پولم را که خرید زده ام بر نگردد نمیشه باور کنم
  • نقی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    نظری ندارم تشکر
  • حرفشنو IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 0
    جناب عشقی از یکسال و نیم پیش بگفته های شماها دولتمردان اعتماد کردیم و حالا در 70درصد ضرریم .قیمت خرید را بما برگردانید سپاسگزاریم اگر براستی دغدغه سهامداران خرد را دارید
  • محمود مرادی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 0
    خواهشاً فقط پول خودمان بدهید تا اعتماد برگرده
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 0
    شاخص را برسانید بالای ۲ میلیون آنجا ثابت باشد که حرفی برای گفتن داشته باشید
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 0
    عشقی جان این روند مثبت که میگی مال بورس کجاست بابا ادرس بده سرمایه گذاری کنیم بو رس ایران همش نزولیه
  • ابراهیم پاکرفتار IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    6 0
    کسی به فریاد مردم متضرر نمی رسد در بورس که به وسیله سران مملکت دعوت به بورس وسرمایه گذاری شدندچطور سهم یک روز سبز می شود ولی روز بعد با نوسان گیری از مردم منفی میشه چرا
    • سهامدار GB ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      4 0
      بو س هیچ موقع خوب نشد واین حرفها که داره میزنه هیچ ثمری نداره همه را وادار کردن وارد بورس شوند بعد پول مردم توسط یه عده خو رده شد که خودشون میدونن کی هستن وبعد همه رو به حال بد رها کردن ادم هایی هستن که تمام زندگیشون فروختن بردن تو بورس الان معلوم نیست چه بلایی سرزندگیشون و زن وبچه شون اومده وهیچکس هم به فکر نیست
  • علیرضا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 0
    پدر ما رو در آوردید .زندگیمون رو خراب کردید
  • سهامدار خرد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 0
    به خدای احد و واحد یا ایشون حالش خوش نیست ، یا فکر میکنه مردم احمق هستند. عشقی جون کدوم رشد ، کدوم سود از چه حرف می‌زنید شاید اصلا شما خبر از بورس ندارید ، بابا ای ول واقعا عشقی عشقی فرمایش میکنی.
    • ندا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      2 0
      همه ی داراییهامون تو بورس گذاشتیم ازمون گرفتن ،من پول گذاشتم که بیشتر بشه بدم رهن خونه، . خدا ازتون نگذره
  • سعید IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 0
    فقط دست رانت خواران را کم کنید درست میشه عدده ایی از خدا بی خبر با پول و سرمایه مردم بازی میکنن خدا ازشون نگذره امیدوارم همون پولهای غیر قانونی را خرج دوا و درمان کنن و آخر سر هم شفا نیابن
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 0
      الهی آمین
  • داغ شده در بورس IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 0
    عجب دولت بی وفای نامردی داریم آخه بابا نامردا، حداقل سهام پالایشی و وسپهر رو که ۱سال و نیم شده به مبلغ قبلیش برگردونید، تا برداریم و این عرضه خلیج فارس رو بتونیم بخریم من ۵تا سهم پالایشی گرفتم به مبلغ ۲۵تومن الان شده۱۷تومن ۴تا وسپهر گرفتم شده،۴۴۰۰۰۰۰ تومن الان شده ۲۸۰۰۰۰۰تومن آخه بابا نامردا شما ما ملت بی اطلاع رو خوب دوشیدید، حالاکه که یه عرضه باارزش میخواین بیارین حداقل پول های قبلی مون رو برگردونید تا اینجا لکه جبران بشه خدا نگذره از دولت مردابی که فقط به فکر جیب خودشون هستن
  • سلیمان IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    عشقی جان خواهشا خبر خوش نده دولت قبلی سر ملت کلاه بزرگی گذاشت سهام بنجل خودشو به نام پالایش یکم به ده برابر قیمت فروخت هنوز جای سوزشش مونده عیبی نداره ما هم رکبی خواهیم زد به وقتش
  • متضرر IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 0
    هفتادملیون سهام خریدم بیست هشت میلیون مونده .چقدر صبر کنم به پولم برسم اگر دلار خریدهبودم الان بیشترلز دو برابر پولم شده بود
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 0
    بزور ما رو آوردن تو بورس که فقط کلاهمون بردارن. گفتن چند درصد سود خرید سهام فلان وفلان سود که بماند اصل پولمونم رفت.
  • مردم خاک بر سر مملکت IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    8 0
    چهارتا سهم خریدم هرکدوم بالای هفتاد درصد ضرر هستم
  • زارعی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    7 0
    فقط جلوی فروش سهامهارا باز کنید مردم بدبخت هستند حدااقل بتونند بفروشند پیش زن و بچه شدن شرمنده نشند
  • جواد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 0
    یک سال و نیمه سرمایه ما رو به گروگان گرفتید اعصاب و روان برای ما نمونده.هزاران بار از این دروغها گفتید و گفتند.دیگه اعتماد رفته برنمیگرده
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    5 0
    پول سنواتم سرمایه زندگیمو به گفته روحانی آوردم تو بورس الان به خاک نشستم
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    خوبه خودتون میگید وعده
  • ایسان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 1
    حداقل سهم ها باید الان ۶ برابر شده بودند با این تورم که توی بیرون میبینیم... نه اینکه ۷۰ درصد ضرر باشیم.. همش دروغه شماها از یزید هم بی رحم تر هستید... مسخره است خودرو بیرون قیمتش چندیدن برابر شده توی بورس سهماش ۷۹ درصد ضرر... مردم مسخره شماها نیستند
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    آن وام 100م ت سهامداران بورسی چی شد ! ورشکسته شدیم .سهامداران برای اقساط وام ها و کرایه خانه ، تحصیل فرزندان. بدهکاری ها شان سهم هامان به یک چهارم میفروشیم، دعای بیش 50 م سهامدار اینجوری میخواهید حامی تان باشد. فقط خواستید استخدام شوید.