نیروهای حوثی روز دوشنبه برای ۲۵ نفر از شهدای جنگ‌های اخیر نیروهای متحد به رهبری عربستان سعودی در شهر صنعا تشییع جنازه نظامی برگزار کردند.

Yemen

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تشییع‌ جنازه‌ها هنگامی انجام می‌گیرد که نبردها در منطقه غنی از گاز مأرب بالا گرفته است و هواپیماهای جنگی نیروی‌های متحد به رهبری عربستان بمباران شهر صنعا، مأرب و سایر مناطق را تشدید کرده‌اند.

حوثی‌ها نیز حملات فرامرزی‌شان به عربستان سعودی را با استفاده از پهپادهای مسلح‌شده و موشک تشدید کرده‌اند.

در مراسم تشییع‌ جنازه در صنعا پایتخت یمن- گارد افتخار تابوت‌ها را که با پرچم‌، گل و عکس‌های شهدا پوشیده شده بود، حمل کردند و موسیقی نظامی نواخته شد. بستگان شهدا نیز گردآمده بودند و برای آنها سوگواری می‌کردند.

علی محی‌الدین، یکی از بستگان شهدا گفت:‌ «در این روزها ما از غرور و شرافت این شهدا روحیه می‌گیریم و به آنها می‌گوییم: تبریک! شما زودتر از ما به بهشتی رسیدید که فراختر از آسمان‌ها و زمین است.»

حوثی‌ها یک سالی است که حمله به منطقه مأرب را شروع کرده‌اند که بزرگترین میدان‌های گازی یمن در آن قرار دارد. شهر مأرب که آخرین پایگاه دولت مورد حمایت عربستان سعودی است که در سال ۲۰۱۴ پس از حمله حوثی‌ها و تصرف صنعا به این شهر گریخته است.

مأرب جمعیتی ۳ میلیون نفری دارد که حدود یک میلیون نفر آنها به سایر نقاط این کشور گریخته‌اند.

رسانه‌های حوثی‌ها روز یکشنبه تبادل آتش سنگین را با نیروهای متحد در مأرب را نشان دادند. مقامات حوثی می‌گویند همه ۲۵ شهید دفن شده در صنعا در جنگ‌ها در مأرب کشته شده بودند.

کد خبر 641589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha