نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون اول رئیس جمهوری گفت: اتمام پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه در دستور کار دولت جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

درياچه اروميه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید جلال زاده بیان کرد: در این دیدار اتمام پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی وکردستان از جمله اتمام تصفیه خانه فاضلاب موجود، مورد بحث قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تمرکز دولت سیزدهم بر احیای پایدار دریاچه ارومیه، توجه به مدیریت یکپارچه آب‌های بین حوضه‌ای و نیاز زیست محیطی این دریاچه از موارد مهم مورد بحث در این جلسه بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  امروز مسئولیت احیای دریاچه ارومیه برعهده دولت سیزدهم است و امیداوریم این دولت کارنامه درخشانی در موضوع دریاچه داشته باشد.

جلال زاده گفت: نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک پرونده ویژه، پیگیر موضوع احیای پایدار دریاچه ارومیه هستند.

وی افزود: با سفر رییس جمهوری به آذربایجان‌غربی، موضوع و پرونده دریاچه ارومیه را به طور ویژه از دولت مطالبه خواهیم کرد.

دریاچه ارومیه در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و میزان آب موجود در آن به شدت کاهش یافته است؛ هرچند با انتشار خبر اتمام تونل انتقال آب به دریاچه و همچنین اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای احیای آن، امیدواری ها برای بهبود این وضعیت بسیار بیشتر شده است.

کد خبر 641474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha