مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد که عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه دولت‌آباد به‌زودی آغاز خواهد شد.

مترو تهران - پایانه مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام اینکه ساخت پایانه ۴۳ هکتاری دولت‌آباد در خط ۶ مترو به‌زودی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ساخت این پایانه نه‌تنها به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۶ کمک می‌کند بلکه محلی برای تعمیرات اساسی چند خط دیگر شبکه مترو تهران نیز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مترو اهداف کارکردی پایانه دولت‌آباد را مواردی همچون نگهداری واگن‌ها و انجام تعمیرات پیشگیرانه در ۵ سطح، امکان شستشوی مکانیزه قطارها، مرمت قطارهای آسیب‌دیده، ایجاد فضایی برای توقف انواع کشنده‌های ریلی و جاده‌ای مرتبط با نگهداری خط و امداد و نجات، فراهم آمدن سالن و کارگاه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی برای تجهیزات ثابت نصب‌شده در خط ۶ و در نهایت مرکز فرمان پشتیبان خط ۶ (به عنوان پشتیبان مرکز فرمان خیابان کالج) برشمرد.

امام گفت: احداث پایانه دولت‌آباد یکی از نیازهای اصلی خط ۶ است که با بهره‌برداری از آن وضعیت تردد قطارها در این خط به استانداردهای لازم نزدیک‌تر خواهد شد.

پایانه دولت‌آباد به عنوان یک دپوی عملیاتی برای قطارهای شبکه مترو، ظرفیت پارک شبانه ۵۸ رام قطار را خواهد داشت و بهره‌برداری از آن در ۲ فاز پیش‌بینی شده است.

محل این پایانه در منطقه ۲۰ ضلع جنوبی بزرگراه آزادگان (در مجاورت بزرگراه امام علی (ع)) واقع شده است و دارای ۲ پارکینگ، ساختمان‌های تعمیرات سبک و نیمه‌سنگین و  تعمیرات اساسی ناوگان، مرکز کنترل، خط تست، سالن ماشین امداد، سالن تراش چرخ، سالن شستشو، سالن رنگ، انبار مرکزی و بخش‌های متعدد دیگر خواهد بود.

کد خبر 641460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha