مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان براساس مصوبه دولت برای حمایت از بنگاه‌ها در دوران کرونا به بانک شهر واریز شده و علی‌رغم این‌که به یکی از شعب تکلیف شده این پول را بپردازند، آنها می‌خواهند این پول را با فواصل زمانی بلندمدت بدهند.

ازدحام مسافران مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد وضعیت انبار خالی قطعات مترو با بیان اینکه متاسفانه ثبت سفارش برای خرید قطعات جدید در گذشتهانجام نشده است، گفت: یکی از بدیهیات انبارگردانی این است که چون پروسه سفارش، خرید و دریافت قطعات طولانی است، ثبت سفارش را از ماه‌های قبل‌تر انجام می‌دهند اما در مترو این اتفاق رخ نداد و شاهدیم  یکسری قطعات اصلی محدود و برخی ناموجود شدند.

وی با بیان اینکه اگر قطعات تامین نشود مجبوریم واگن‌های معیوب را از خط خارج کنیم، ادامه داد: خروج هر واگن ممکن است، سرفاصله حرکت قطارها را افزایش دهد و قطعا تاخیر در تردد قطارها موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به بازدیدهای سرزده اخیرش به قسمت‌های مختلف این شرکت و صحبت با پیشکسوتان آن گفت: برای تأمین مالی خرید قطعات تلاش زیادی می‌کنیم و با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور در جلسه اخیر مدیران شهری با وی و همچنین حمایت شورای شهر به دنبال تامین مالی و فاینانس هستیم، اما هنوز نهایی نشده است.

شایسته‌اصل با بیان این‌که براساس آمار سهم مترو در استفاده مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از ۶۰ درصد تعیین شده است و این نشان می‌دهد که بخش عمده بار جابه‌جایی مسافران بر دوش مترو است، اظهار کرد: کمک به مترو برای حل مشکلاتش یک مطالبه است و امیدواریم گره‌ها برای حل مشکلات مترو یکی پس از دیگری باز شود.

وی در مورد سرانجام اخذ وام از بانک شهر تصریح کرد: براساس مصوبه دولت برای حمایت از بنگاه‌ها در دوران کرونا می‌بایست ۲۸۰ میلیارد تومان از بانک شهر دریافت می‌کردیم که این پول به بانک شهر واریز شده و علی‌رغم این‌که به یکی از شعب تکلیف شده این پول را بپردازند، آنها می‌خواهند این پول را با فواصل زمانی بلندمدت بدهند و از آنجا که مترو حساس است و این روزها نیازمند تامین مالی برای حل مشکلات است، پس حل مشکل مترو با بانک شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.

شایسته‌اصل در پاسخ به این سوال که اگر همین امروز تامین مالی مترو انجام شود چه مدت لازم است که قطعات وارد انبار شود، گفت: برای برخی از قطعات حداقل 5 ماه زمان لازم است و این ما را نگران می‌کند، اما با همراهی حاکمیت و درگیر نشدن با بخشنامه‌ها می‌توانیم با کشورهای تامین‌کننده قطعه وارد مذاکره شده و سریع‌تر قطعات را به انبار بیاوریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان این‌که معتقدیم باید استانداردهای خرید خارجی رعایت شود، تصریح کرد: اما موضوع نبود قطعه در انبارها به گونه‌ای است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین قطعات اقدام کنیم تا مبادا مجبور به خروج واگنی از چرخه خدمت‌رسانی به مردم شویم.

کد خبر 640112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    آخه این چه وضعشه. یعنی با ماسک و زدن واکسن، توو این جمعیت خیلی شلوغ میشه ایمن بود؟!! کاش کرایه های تاکسی رو کم می کردند تا همه با مترو سر کار نروند....
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      یه جفت کمک پراید بدون نصب شده 7000000چطور کرایه کم بشه

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار