یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا دنبال وقت‌کشی در مذاکرات است، این ما نیستیم که وقت‌کشی می‌کنیم. طرف‌های مقابل هر وقت خواستند ما مذاکره کردیم و بازرسان انرژی اتمی هم بازدیدهایشان را انجام دادند.

یعقوب رضازاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یعقوب رضازاده، با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۴ اظهار کرد: مذاکرات حدود ۸ سال است که ادامه دارد منتها کشورها تحت تاثیر آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار می‌گیرند، ما در مذاکرات به دنبال احقاق حق خود و بحث انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم براساس قوانین و توافق‌نامه برجام حرکت کرده و تاکنون هم به تعهدات برجامی پایبند بوده و آن را اجرایی کردیم.

وی افزود: به بازرسان آژانس اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای را دادیم و نتیجه آن بوده که طرف‌های مقابل سعی کردند که به نوعی کارشکنی کنند و منافع آمریکا و اسرائیل را در مذاکرات در نظر بگیرند اگر کشورهای ۱+۴ با استقلال فکری خودشان در مذاکرات حاضر شوند نتایج دیگری به دست می‌آید، ما به تعهدات‌مان پایبند بوده و می‌گوییم حاضر به راستی آزمایی هستیم منتها باید چهار شرط ما اجرایی شود؛ برداشتن تحریم اشخاص، برداشتن تحریم‌ها به صورت کامل و بدون قید و شرط، دادن اجازه فروش نفت و آزادی سرمایه‌ها و دارایی‌های بلوکه شده ما در آمریکا. ملت ما چیز خاصی نمی‌خواهند بلکه ما به دنبال احقاق حق خود هستیم.

 شرط ایران برای پذیرفتن دوباره آمریکا در برجام چیست؟

روایت یک دیپلمات از نفوذ به مراکز مهم کشور، نقطه ضعف مهم برجام، همراهان وندی‌شرمن در مذاکرات و... | برتری حقوقی به آمریکا داریم

روایت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از خواسته ایران در مذاکرات

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی آمریکا و اسرائیل وقت کشی کرده  تا زمان را از ما بگیرد، این ما نیستیم که وقت کشی می‌کنیم درست است که آمریکا به طور مستقیم در مذاکرات حضور ندارد که آن هم به دلیل خروج یک طرفه از برجام و نقض قوانین بوده، منتها آنها در هتل روبروی محل مذاکرات مستقر بوده و جزییات مذاکرات را طرف مقابل به اطلاع آمریکا می‌رسانند و گویی طرف آمریکایی مذاکرات را به طرف مقابل دیکته کرده و آنها هیچ‌گونه استقلالی از خود ندارند.

رضازاده اضافه کرد: ما هر وقت طرف مقابل خواسته، مذاکره کرده‌ایم و حتی‌ به بازرسان سازمان انرژی اتمی اجازه بازدید دادیم ولی از این به بعد و تا زمانی که تکلیف مذاکرات مشخص نشود دیگر اجازه بازدید از تاسیسات اتمی را نمی‌دهیم چون اعتمادی به سازمان انرژی اتمی وجود ندارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس توضیح داد:‌ اگر طرف آمریکایی راستی‌آزمایی نکند، تحریم‌ها را برندارد و فروش نفت را آزاد نکند دولت طبق قانون لغو تحریم‌ها نباید اجازه بازرسی از تاسیسات اتمی را بدهند، در گذشته هم مشخص شد که بازرسان انرژی اتمی اکثرا جاسوسان وابسته به سیا و موساد بودند که اطلاعات ما را منتقل کردند.

رضازاده در پایان اظهار کرد: شرایط ایران در مذاکرات مشخص است به همین دلیل قرار شد اعضای ۱+۴ به کشورهای خود برگشته و مجددا هفته آینده مذاکره صورت گیرد، نباید اجازه دهند که صلح و ثبات و آرامش و امنیت منطقه و در نهایت صلح و ثبات سیاسی دنیا به دلیل آمریکا و اسرائیل به هم ریزد.

کد خبر 641187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    6 0
    با سلام . واقعیت این است که روسیه . چین . انگیس . فرانسه . علاقه ندارند که ایران غنی سازی بییش از 3% را داشته باشند و امریکا را بهانه کرده اند . و انها نخواهند گذاشت امریکا تمامی تحریمها برداشته شود . چون دوست ندارند یک کشور هسته ای دیگر شریک انها باشد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    شرط ها پذیرفته نشود یعنی اینکه پذیرفته نشده است.