فرهیختگان در گزارشی نوشت: یکی از نکات جالب سخنرانی دانشجویان در تریبون نماز جمعه، واکنش‌ها به بخشی از صحبت‌های ایراد شده نماینده دفتر تحکیم بود.

نطق دختر دانشجو در نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه فرهیختگان نوشت: صحبت‌های دانشجویان چه آنان که در تهران پشت تریبون نمازجمعه قرار گرفتند و چه آنان که در نقاط دیگر کشور سخنرانی کردند نکات جالب و قابل‌توجه کم نداشت. مسائل مهم روز جامعه از برجام و وین گرفته تا طرح صیانت و... اجزای مختلف محتوا صحبت‌ها را تشکیل می‌داد. بخش اعظمی از صحبت‌های دانشجویانی که دیروز در مصلی تهران صحبت کردند هم معطوف به سازوکار مدیریت نمازجمعه بود. انتقاداتی که اگرچه نمی‌توان در این مجال صحت و سقم آن را محل بررسی قرار داد اما می‌توان تاکید کرد نیازمند سعه‌صدر مسئولان در برابر مواجهه با این فضای نقادانه است. باز شدن باب گفت‌وگو و طرح مسائل روز جامعه و ارائه تحلیل‌های دانشجویی که ازجمله تاکیدات رهبر انقلاب هم بوده می‌توانند ثمرات مفیدی در جامعه داشته باشد.

ویدئو | نطق دختر دانشجو درباره یک طرح پر سرو صدا در نماز جمعه تهران

  نشانه‌های مهم بی‌توجهی به اقناع عمومی

یکی از نکات جالب سخنرانی دانشجویان واکنش‌ها به بخشی از صحبت‌های ایرادشده نماینده دفتر تحکیم بود. آنجا که صحبت از طرح صیانت می‌شود و در ادامه از عدم پاسخ به نقدها به این طرح. جمع حاضر در نمازجمعه نیز با این دانشجو همراهی می‌کنند و تکبیر می‌فرستند. اتفاقی که یک پیام روشن می‌توان از آن استنباط کرد. حاضران در صفوف نمازجمعه از نزدیک‌ترین طیف فکری به حاکمیت هستند اما آنها هم در برابر طرح صیانت واکنش‌های منفی از خود نشان می‌دهند. واکنشی که کم‌توجهی به اهمیت پاسخ به ابهامات افکار عمومی و سوالات مردم در برخی تصمیم‌گیری‌های مسئولان را نشان می‌دهد و باید برای آن فکری کرد.

کد خبر 641173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    68 2
    همشهری آنلاین هم شده مجلس و نظرات مردم توش جایی نداره
    • ایران IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 21
      از کی تا حالا گربه ها برای رضای خدا و رضایت خلق موش میگیرن!!! از اون زمان که دفتر تحکیم تفرقه و سران و لیدرهاشون تو صف اول نمازجمعه و میون به قول خودشون تندروها پیداشون شده که تا دیروز مخالف بازگشایی حرمین و مساجد و هیئات بخاطر عدم واکسیناسیون عمومی و شیوع کرونا بخاطر بازم بی تبخیری ایادی و امال خودشون بودن.
  • بازنشسته لشگری FR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    49 4
    فرقی هم نمیکنه بازاری کسبه روحانی نظامی سپاه وبسیج همه با اکثر طرح ها ولوایح مجلس انقلابی مخالفند نه با کل مجلس. بجای رسیدن به اوضاع اسف بار معیشت مردم لایحه همسان سازی حقوق کارمندان وبازنشستگان کشور که ذینفع ان بیشتر از نصف جمعیت کشور هستند را با امضای206نماینده رها کرده وتصویب نمیکنه چسبیده به طرح صیانت از فضای مجازی وسگ وگربه
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      6 12
      هر کسی از هر طیفی باشه باید نظراتش بگه چون حق زندگی تو این دنیا داره و این حق و هیچ کسی غیر خدا نمی تونه از اونها بگیره،متاسفانه امثال شماها بیشتر به این جامعه صدمه می زنند حالا از هر طیف فکری باشند،ای کاش ذره ای زندگی و حرفای سردار سلیمانی تو زندگی افراد جامعه نقش می بست وارد مسئله تفرقه نشن و به جای جنگ با همدیگه مملکتو درست کنن.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    16 0
    ولی نگفتی که چی گفته مردم تکبیر گفتند.
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 0
      برای مخالفت با فضای مجازی مردم تو نماز جمعه مخالف این طرح هستن
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 33
    صیانت از فضای مجازی باید اجرا شود
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      12 0
      شما فکر کنم فقط نظراتو خوندی دوست عزیز!
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 0
      ۹۹ درصد جامعه با این طرح مخالف هستن به جز نمایندگان مجلس شماها چرا موافق هستید الله اعلم