مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز اول مدرسه‌ها با افزایش ترافیک 25 درصدی با حدود 20 میلیون سفر درون‌شهری شروع شد.

بر اساس برآورد شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک تهران به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها 25 درصد به تقاضای سفرهای روزانه شهروندان در پایتخت اضافه می‌شود.

به این منظور از سوی مدیریت شهری و با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار تدابیر ویژه‌ای به منظور اعمال مدیریت تقاضای سفر با هدف کنترل سفرهای درونشهری درنظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، می‌افزاید: 54 درصد سفرهای درونشهری تهران در مناطق یک تا 6 اتفاق می‌افتد و به ترتیب مناطق 6 در مرکز، 2 در شمال غرب و 4 در شمال شرق با توجه به تراکم مراکز آموزشی در این مناطق، پذیرای بیشترین سفرهای آموزشی هستند.

ساماندهی سرویس مدارس از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی سازمان تاکسیرانی است که به این منظور حدود 20 هزار دستگاه خودروی مورد نیاز به عنوان سرویس مدارس از طریق تاکسی‌های ون و تاکسی‌های سواری تحت پوشش این سازمان تامین شده و خواهد شد.

در افزایش انواع سفرهای روزانه از جمله سفرهای آموزشی، خدماتی و خرید تک تک دستگاههای اجرایی نقش دارند و به عنوان نمونه هر چه مراکز آموزشی به محل سکونت دانش‌آموزان نزدیکتر باشد، تقاضا سفرهای تحصیلی با وسایل نقلیه موتوری کاهش پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، سرویس‌های مدارس یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها بشمار می‌آیند که سعی شده با کار کارشناسی و رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی خودروهای استاندارد و ایمن با راننده‌های شناخته شده و مطمئن با نرخهای معقول و منطقی برای سرویس مدارس در نظر گرفته شود. 

ترافیک روان با وجود 25 درصد خودرو بیشتر
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: ترافیک امروز پایتخت 25درصد افزایش داشت اما این ترافیک با روانی همراه بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الله بهروز افزود: ترافیک شهر تهران در روز اول مدارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نسبتی که پیش‌بینی می‌شد مناسب بود و انسداد و گرفتگی کمتری داشت.

وی گفت: عمده ترافیک هم اکنون در بزرگراه شیخ فضل الله نوری و چند بزرگراه پر رفت و آمد پایتخت مشاهده می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران افزود: امروز 315دوربین به منظور نظارت و کنترل بر ترافیک در سطح شهر تهران فعال است.

وی درادامه با اشاره به نصب دستگاه‌های برق اضطراری در تقاطع های مهم پایتخت گفت: هم اکنون 250دستگاه در تقاطع مهم شهر نصب شده است و با توجه به وجود 650 تقاطع مهم در پایتخت، اجرای طرح با اغاز مهر متوقف نخواهد شد و سعی می‌کنیم تا اواخر مهر تعداد تقاطع‌های مهم مجهز به این دستگاه به 400 تقاطع افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد : با این اقدام نگرانی درخصوص قطعی برق و ایجاد ترافیک در تقاطع‌های شهر وجود ندارد.

نظارت نامحسوس تاکسی‌ها
مدیر عامل سازمان نظارت و مدیریت برتاکسیرانی شهر تهران گفت: خودروی تاکسیرانان متخلف در مهرماه بلافاصله متوقف و آنها به شدت برخورد خواهد شد.

حسین تیموری کرمانی در حاشیه نشست ستاد مهررمضان که در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: خودروهای تاکسی رانان متخلف از جمله افرادی که به صورت دربستی اقدام به جابه جایی مسافر کنند بلافاصله متوقف خواهد شد و کارت سوخت آن‌ها باطل می‌شود تا هیات نظارت در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: 50 دستگاه گشت نظارتی سازمان تاکسیرانی و 35 دستگاه خودرو گشت بخش خصوصی از ساعت 5 صبح در سطح شهر حضور دارند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: علاوه بر واحدهای گشت تعداد زیادی بازرس نامحسوس در شهر تهران حضور دارند تا نظارت دقیقی بر عملکرد تاکسی های شهر تهران صورت گیرد.

به اعتقاد وی تغییر ساعات اداری و وجود فاصله معنا دار بین آغاز به کار مراکز آموزشی و سازمان های دولتی نقش به سزایی در روانی ترافیک امروز داشته است.

حسین تیموری کرمانی ادامه داد: در صورتی که بین آغاز ساعات کاری ادارات، مراکز آموزشی و اصناف فاصله مناسبی شکل بگیرد در سایر روزهای سال نیز می‌توان به طور نسبی ترافیک را تسهیل کرد.

وی همچنین در مورد با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس گفت: سال گذشته 23 هزار سرویس مدرسه به دانش آموزان خدمات رسانی می‌کردند که سازمان تاکسیرانی امسال برای خدمات رسانی 25 هزار تاکسی و ون اعلام آمادگی کرده است و تا کنون 3 هزار و 500 دستگاه تاکسی به عنوان سرویس مدرسه مشغول به کار شده اند.

کد خبر 64081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز