وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کوویدـ۱۹ را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز ۱۰ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۶۶۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ استان کشور مرگ و میر صفر و یک داشته‌اند. استان‌های قم، اردبیل، مرکزی، هرمزگان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین هیچ موردی از مرگ و میر نداشته‌اند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان و مازندران فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی داشته‌اند.

خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۷۴ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳ هزار و ۳۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۱۷ نفر دوز اول، ۴۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۴۶ نفر دوز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۱۹ دوز رسید.

در شبانه‌روز گذشته ۳۷۴ هزار و ۶۵۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر، هیچ‌یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار ندارند، ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 

کد خبر 640617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha