طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۸۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این میان ۶۲۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

در شبانه‌روز گذشته، ۱۰ استان کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، هرمزگان، یزد، مرکزی، گلستان و کرمانشاه هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ نداشته‌اند.

خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۵۳۲ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳ هزار و ۳۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۸ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، تاکنون ۵۷ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۸۶۰ نفر دوز اول، ۴۷ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۹۷ نفر دوز دوم و یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۹۳ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۵۰ دوز رسید.

در شبانه‌روز گذشته ۳۵۴ هزار و ۳۳۱ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر، هیچ‌یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار ندارند، ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 

کد خبر 640778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha