مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

امروزه در صنعت و کارخانجات از روغن صنعتی استفاده‌های فراوانی می‌شود که عمده‌ترین کاربرد آن به صورت روانکار در سیستم‌های هیدرولیکی است.

image-20211130155200-1.jpeg

روغن صنعتی را می توان در انواع مختلف پیدا کرد , این روغن در انواع مختلف صنایع به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد . روغن صنعتی دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی است و اغلب به شکل مایع تولید می شود , شکل مایع روغن صنعتی بسیار پرکاربردتر از انواع شکل های دیگر آن است .

شرکت روانکار شیمی ماهان تامین کننده انواع روغن صنعتی و گریس با سابقه ای بلند مدت در این حوزه توانسته است با ارائه محصول با کیفیت از برند های برتر داخلی و خارجی رضایت مشتریان خود را جلب کند تمام تلاش مجموعه ارائه محصول اورجینال و با کیفیت است . جهت هماهنگی برای خرید و دریافت لیست قیمت روز انواع روغن صنعتی و گریس می توانید با کارشناسان ما در روانکار شیمی ماهان تماس بگیرید یا از طریق این لینک وارد بخش فروش روغن صنعتی ما شوید  :

آدرس : تهران – میرداماد خ حصاری. خ کوشا. کوچه شهره پ ۱ واحد ۱

شماره تماس : ۲۲۹۰۳۹۳۵-۰۲۱

شماره تماس : ۲۲۹۰۳۹۳۶-۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۳۱۷۸۳۷۷

آدرس وب سایت : https://mahanlube.com/

کارخانه هایی که بیشترین استفاده را از روغن صنعتی دارند

استفاده از روغن صنعتی همانطور که از نامش نیز پیدا است بیشتر در صنایع و کارخانه های صنعتی است . بدون شک روغن صنعتی  در اکثر دستگاه های بزرگ و کوچک هر کارخانه  مورد استفاده قرار میگیرد  در ادامه به برخی از بزرگترین مصرف کننده های این نوع روغن اشاره می کنیم :

· کارخانجات تولید سیمان

· کارخانجات تولید صنایع نساجی و پارچه بافی

· کارخانجات تولید دارو

· کارخانجات تولید صنایع و مواد مختلف غذایی

· کارخانه های تولید برق ( نیروگاه ها(

· کارخانجات و صنایع فلزکاری و کشتی سازی

· و بسیاری از کارخانجات دیگر که روغن صنعتی را نسبت به نیازشان به صورت مایع و جامد استفاده می کنند .

انواع روغن های صنعتی

روغن های صنعتی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم ؛


روغن دنده های صنعتی

این نوع روغن مختص جعبه دنده های صنعتی می باشد که کارایی آن در کم کردن فشار بر روی جعبه دنده می باشد . جعبه دنده هایی که دردستگاه های صنایع مختلف از جمله , لاستیک سازی , فولاد , سیمان سازی , کاغذ سازی و نیروگاه ها است.

روغن توربین

این نوع از روغن صنعتی برای روانکاری در توربین های گازی , آب و بخار مورد استفاده قرار می گیرد و کار آن جداسازی هوا از روغن و آب از روغن می باشد.

روغن ترانسفورمر

یک نوع روغن معدنی پالایش شده است که از تقطیر جزء به جزء نفت خام حاصل می شود , از این روغن به عنوان عایق الکتریکی استفاده می شود که دارای خاصیت خنک کنندگی بالایی است , استفاده از روغن ترانسفورمر در ترانسفورمرهای پرقدرت باعث بالا رفتن سرعت روانکاری وهمچنین پایداری حرارتی مورد نظر می شود ,از ایجاد اکسیداسیون جلوگیری می کند , گازهایی که بر اثر تخلیه الکتریکی ایجاد می شوند را جذب می کند و ...

روغن گردشی و هیدرولیک

یکی از روانکارهای پرخاصیت در صنعت روغن گردشی است , روغن گردشی در سیستم های بسته که همراه با روانکاری نیاز به انتقال حرارت دارند و همچنین میزان آلودگی در آن ها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد . عمده ترین کاربرد آن در سیستم های گردشی هیدرولیکی , یاتاقان ها , زنجیرچرخ ها , سیستم های دنده بسته و موتور پمپ های الکتریکی و .... کاربرد دارد.

 روغن های امولسیون شونده

 این روغن از جمله روغن های صنعتی می باشد که عمده ترین کاربرد آن در ترکیب روغن های آب صابون و روغن کشش می باشد .

روغن های محافظ

از عمده ترین کاربرد این روغن در صنایع حمل و نقل دریایی با ماشین آلاتی که موتورهای بنزینی و دیزلی به منظور محافظت از سطوح و قطعات داخلی آن ها می باشد . از دیگر کاربردهای این روغن جلوگیری از اکسیداسیون و زنگ زدگی قطعات داخلی سیستم ها می باشد .

روغن های انتقال حرارت

روغن های انتقال حرارت روانکارهایی هستند که بر پایه روغن های معدنی و با کیفیت بسیار مرغوب تولید می شوند که عمده ترین کاربرد آن شکست روغن , اکسیداسیون و جلوگیری از غلیظ شدن روغن است . روغن های حرارتی دارای خواص ضد اکسیداسیون و زنگ زدگی و پایداری عالی حرارتی برای انتقال حرارت در سیستم و شستشوی سیستم های انتقال حرارت می باشد .

روغن های کمپرسور

کاربرد روغن صنعتی در کارخانه‌ها

کمپرسورها نیز مانند بسیاری از تجهیزات صنعتی برای کاهش دما و روانکاری اجزا به روغن کمپرسور نیاز دارد .از عمده ترین کاربرد های روغن کمپرسور جلوگیری از زنگ زدگی و خورندگی و اکسیداسیون و ضدسایش در سیستم می باشد , همچنین می تواند فشار ( EP) را با شاخص گرانروی بالایش کاهش دهد .


روغن صنایع نساجی

مهمترین کاربرد این روغن جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن با داشتن خاصیت روانکاری و خنک کنندگی بالا در ماشین آلات نساجی است . از مهم ترین مزیت استفاده از این روغن در صنایع نساجی قابلیت شستشوپذیری بسیار عالی با آب , بدون اینکه هیچ لکی بر روی پارچه های پنبه ای و مصنوعی به جای بگذارند .

مزایای روغن صنعتی

روغن های صنعتی به طور معمول عمر قطعات مختلف سیستم ها و صنایع را با ایجاد حرکات روان بین قطعات و کاهش اصطکاک افزایش می دهند .

از دیگر مزایای استفاده از روغن های صنعتی کاهش سرو صدای دستگاه ها و وسایل مختلف همچون دیزل ها می باشد .

روانکار شیمی ماهان آماده ارائه خدمت در حوزه تامین انواع روغن صنعتی و گریس می باشد جهت دریافت کاتالوگ محصولات و لیست قیمت روز با ما تماس بگیرید .

آدرس : تهران – میرداماد خ حصاری. خ کوشا. کوچه شهره پ ۱ واحد ۱

شماره تماس : ۲۲۹۰۳۹۳۵-۰۲۱

شماره تماس : ۲۲۹۰۳۹۳۶-۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۳۱۷۸۳۷۷

آدرس وب سایت : https://mahanlube.com/

کد خبر 640396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha