رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: سرعت بالای سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون که در آفریقای جنوبی شیوع یافته، ۵۰۰ برابر سرعت سرایت پذیری بیشتری نسبت به سویه های قبلی این ویروس دارد.

بيماران كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: در اومیکرون سویه جدید کرونایی۵۰ جهش گزارش شده که ۳۰ جهش آن کلیدی و سرایت پذیری بالایی دارند، به همین خاطر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه اومیکرون جزو استثنایی ترین سویه ها در دنیاست، اظهار داشت: میزان ابتلای مردم آفریقای جنوبی به این سویه موجب شده به‌صورت تصاعدی سرعت انتقال افزایش یابد.

زالی تصریح کرد: باید برای شناخت بیشتر اومیکرون زمان بگذرد تا رفتار بیولوژیکی و پاسخ به واکسن و ایمنی بدن این سویه مشخص شود، هنوز هیچ شواهدی از تایید مشاهده این نوع سویه در کشور وجود ندارد و باید تمهیدات اساسی پیشگیرانه در رابطه با کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه در مرزها و فرودگاه ها با شدت بیشتری اتخاذ شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مقابله با اومیکرون بستگی به رفتار ما در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد، با توجه به اینکه این سویه جدید کرونایی واکسن گریز است، اهمیت توجه و پرداختن به موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رفتارهای فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات و شست وشوی دستها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده بیش از پیش ضرورت دارد.

به گفته زالی، اکنون کشور از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده، اما این وضعیت ناپایدار است و باید شیوه نامه های بهداشتی کاملا رعایت شود.

وی افزود: هنوز موج ششم کرونا در کشور ایجاد نشده، اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند در صورت آمدن این موج، پیک ششم دامنه کوتاهی خواهد داشت.

کد خبر 640244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 1
    تدریس آنلاین ، باعث پیشگیری در شرایط فعلی است.
  • مهرداد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    2 0
    مدارس رو مجازی کنید شما دارید جوری رفتار میکنید که انگار منتظرید که کلی از دانش آموزان بمیرند و بعد تعطیلی مدارس رو اعلام کنید!بخدا که خطرناکه التماس میکنم مجازی کنید مخصوصا مدارس فنی و حرفه ای داخل خیلی از کامنت ها دیدم که دانش آموزان از مدارس فنی و حرفه ای در خصوص رعایت پرتکل ها خیلی شکایت میکردند پس لطفا مجازی کنید