دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

در چند ماه گذشته که قیمت پودر رختشویی پلکان ترقی را دو تا یکی می‌کرد و روز به روز گران‌تر می‌شد تصور بر این بود که تولید کنندگان پس از دریافت مطالبات‌شان دست از رو به جلو راندن قیمت پودر رختشویی بر می‌دارند.

اما در 3 ماه اخیر، قیمت پودر شوینده دستی با افزایش 300 درصدی از 215 تومان به 650 تومان و قیمت پودر شوینده ماشینی نیز  از 320 تومان به 850 تومان رسید.

البته  این دو قیمت در برخی مناطق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای محدود می‌شود و در مغازه‌ها  به 700 تومان برای پودر‌های دستی و 900 تومان برای پودر‌های  ماشینی رسیده است. اما خوشبختانه این روند صعودی قیمت‌ها هنوز به قیمت سایر شوینده‌ها و نرم‌کننده‌ها سرایت نکرده است.

از سوی دیگر در کنار قیمت‌ شوینده‌ها، نکات دیگری نیز وجود دارد که هر مصرف‌کننده‌ای باید از چند و چون آن آگاه باشد. برای نمونه طرز استفاده صحیح و ایمن از جمله مواردی است که گاهی اوقات در خانواده‌ها نادیده گرفته می‌شود.

به گفته کارشناسان برای از بین بردن برخی لکه‌ها می‌توان از مواد طبیعی استفاده و خطر پوسیدگی را از البسه دور کرد. موادی مانند سرکه سفید، نمک طعام، آبلیمو، گلیسیرین و بالاخره جوش شیرین نقش لکه‌بر‌های سنتی و سالم را ایفا می‌کنند. 

اما به هر حال برای موادی که روی لباس‌ها جا خوش کرده‌اند و به اصطلاح از رو نمی‌روند ناچار باید از  مواد شوینده شیمیایی استفاده کرد.

برای این منظور قبل از استفاده از این مواد، باید حتما آنها را در کابینت‌ها و کمد‌های قفل‌دار و به دور از دسترسی کودکان نگه ‌داریم. هنگام استفاده ازاین مواد نیز استفاده از دستکش ضروری است.

همچنین هنگام کار با آنها از استعمال دخانیات و یا نزدیک بودن افراد در حال مصرف آن جدا خودداری کنید.

مادران دارای کودک شیرخوار بیش از دیگر بانوان در معرض آسیب ناشی از استنشاق و تماس پوستی با مواد شوینده قرار دارند. بنابراین این افراد باید تا حد ممکن از تماس و استفاده از این مواد خودداری کنند.

کد خبر 64021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز