شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همزمان با نیمه‌مهرماه ماهیگیری از آب‌های دریای خزر آغاز شد و مردم انتظار داشتند با آغاز صید و عرضه ماهی، قیمت‌ این ماده غذایی دست‌کم ثابت بماند.

اما چنین نشد و  تعدادی از فروشنده‌ها در آب گل‌آلود بازار- ناشی از گرانی گوشت قرمز- ماهی را گران فروختند.

البته این فرمول درمورد ماهی‌های جنوب نیز مصداق داشت.هر چند این افزایش قیمت تمام سطح بازار را دربر نمی‌گیرد اما برخی فروشنده‌ها در حال حاضر هر کیلو ماهی شیر را 7هزار تومان، هر کیلو ماهی شوریده را 5 هزار و 800 و حلوای سفید را تا 8 هزار و 500 تومان عرضه می‌کنند.

علاوه بر این، ماهی کفال نیز تا کیلویی 6 هزار تومان، سنگسر 4هزار تومان و حلوای سیاه 4هزار و 800 به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر با  ورود ماهی‌های صید شده به بازار، ماهی‌های پرورشی، آنچنان ارزان نشده‌اند. برای نمونه نوع پرورشی ماهی کپور درشت، کیلویی 1800تا 3 هزار و 600 تومان فروخته می‌شود.

قزل آلا نیز به عنوان ماهی‌ای که تنها یک روز قابلیت نگهداری در هوای آزاد را دارد بین 3هزار تا 4هزار و 200 تومان برچسب می‌خورد.

نگاهی به قیمت‌های مقایسه‌ای فروشگاه شهروند نیز نشان می‌دهد برخی ماهی‌های بسته‌بندی شده  به نسبت زمان مشابه سال پیش بین 10 تا 50 درصد گران‌تر شده‌اند.

هنگام خرید باید توجه داشت‌که آبشش‌های قرمز روشن، فلس های درخشنده و محکم، چشم برجسته و شفاف همچنین نداشتن بوی نامطبوع از نشانه های ماهی تازه و سالم است.

کد خبر 67197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز