دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

روسیه به کم کردن سرعت شبکه اجتماعی توییتر بر روی تلفن‌های همراه در این کشور ادامه خواهد داد.

توییتر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «روسکومنادزور» رگولاتور روسیه خواهان حذف برخی مطالب شده و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، سرعت توییتر در ان کشور به‌حالت عادی بازنخواهد گشت.

مقامات روسیه اخیرا اقداماتی را برای نظارت دقیق‌تر بر روی غول‌های فناوری با اعمال جریمه‌های کوچک برای نقض محتوا انجام داده‌اند، در حالی که همچنان به دنبال مجبور کردن شرکت‌های خارجی به داشتن نمایندگی رسمی در روسیه و ذخیره اطلاعات شخصی روس‌ها در قلمرو این کشور هستند. روسکومنادزور اعلام کرده است که توییتر از ماه مارس در روسیه به دلیل پست‌های حاوی مسائل غیراخلاقی برای کودکان، اطلاعات سوء مصرف مواد مخدر یا فراخوانی از افراد زیر سن قانونی برای خودکشی در معرض کاهش سرعت تنبیهی قرار گرفته است.

توییتر پیش‌تر اجازه استفاده از پلتفرم خود را برای ترویج رفتار غیرقانونی رد کرده است. بارگذاری ویدیوها و عکس‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه بسیار کندتر است، اما رگولاتور محدودیت‌های سرعت در اینترنت ثابت را در ماه مه کاهش داد.

روسکومنادزور گفت که در حالی توییتر را در مجموع ۳۸.۴ میلیون روبل (بیش از ۵۱۲ هزار دلار) در سال جاری جریمه کرده است که از سال ۲۰۱۴ به طور سیستماتیک درخواست‌هایی برای حذف مطالب ممنوعه را نادیده گرفته، اما بیش از ۹۰ درصد از پست‌های غیرقانونی را حذف کرده است.

بیشتر بخوانید:

رگولاتور همچنین اعلام کرده است که به دنبال جریمه‌ای برای گردش مالی سالانه گوگل و فیسبوک در روسیه به دلیل نقض مکرر قانونی خواهد بود؛ تهدیدهایی که این دو شرکت در آن زمان درباره‌اش اظهار نظری نکرده‌اند.

کد خبر 640184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha