جمعی از نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل را تهیه و تدوین کرده‌اند.

صحن مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان طرح اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل را تهیه و تدوین کرده و جهت رسیدگی و بررسی در کمیسیون مربوطه تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند.

مقدمه (دلایل توجیهی)

با وجود بیکاری بخش زیادی از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی بویژه دارندگان مدرک دکتری تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بصورت دو شغله در دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیتند و عملا ظرفیت‌هایی را اشغال کرده اند که می‌تواند به جوانانی تعلق بگیرد که علیرغم قابلیت‌های زیادشان محروم از زمینه فعالیتند. این اصلاح در قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل می‌تواند امکان برخورد را فراهم آورد.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح 

اصلاح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل 

ماده واحده - در تبصره (۴) ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۱ بعد از عبارت (مشاوره حقوقی) عبارت (عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی) و در تبصره (۹) آن بعد از عبارت (مستلزم ذکر نام است) عبارت (و دانشگاه آزاد اسلامی) اضافه می‌گردد.

گفتنی است پیش از این، در تبصره ۴ ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل عنوان شده بود که «تصدی هر نوع شغل دولتی دیگر در مؤسساتی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن متعلق به دولت یا مؤسسات عمومی است و نمایندگی‌ مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، مشاوره حقوقی و ریاست و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع شرکت‌های خصوصی جزو شرکت‌های تعاونی ادارات و مؤسسات برای کارکنان دولت ممنوع است»، آمده بود که بر اساس طرح جدید، بعد از عبارت (مشاوره حقوقی) عبارت (عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)  اضافه می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره ۹ این قانون، «کلیه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مشمول این قانون می‌باشند» که بعد از عبارت (مستلزم ذکر نام است) عبارت (و دانشگاه آزاد اسلامی) اضافه می‌شود.

کد خبر 640091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    اگه قانون بظاهر خوبی هم تصویب بشه اینقدر تبصره و ماده و استثنا توش میذارن که با نبود قانون فرقی نمی کنه
  • بهنام IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    ایا این قانون برای نماینگان محترم مجلس هم اجرا میشود?؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    همه دولتی ها چند شغله هستند ....