مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

بازار کریپتوکارنسی پس از اختراع بیت‌کوین (bitcoin) بر بستر بلاک‌چین شروع به ایجاد تحول در دنیا و صنعت ارزی جهان کرد. پس از اختراع BTC حوزه ارزهای رمزنگاری شده همچنان به پیشرفت و تولید رمزارزهای بیشتر مانند اتریوم، تتر، کاردانو، دوج‌کوین و… ادامه داد و تا به الان که حدود ۱۳ سال از اختراع بیت‌کوین می‌گذرد.

image_30244f33b134910beac1bb6f92d3b725772fe88c.jpg

این بازار هنوز که هنوز است زنده و در حال رشد است. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که مهمترین ارزهای بازار پس از بیت کوین چه ارزهایی هستند؟ 

اتریوم و تتر پس از بیت کوین با ارزش ترین ارزهای بازار از لحاظ مارکت کپ هستند. (البته هر از چندگاهی جایگاه تتر با ارزهایی مانند بایننس کوین (BNB) جا به جا می‌شود) در این مقاله برخلاف بیشتر مطالبی که در اینترنت راجع به بیت کوین وجود دارد قصد صحبت پیرامون کارکرد، نحوه خرید اتریوم و نحوه خرید تتر که دو ارز بسیار مهم هستند، داریم. این مقاله ارزشمند را از دست ندهید!

کارکرد اتریوم چیست؟

اتریوم (ethereum) در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط ویتالیک بوترین به جهانیان عرضه شد. اتریوم در اصل یک شبکه و سیستم بلاک چین غیر متمرکز و به صورت منبع باز است که رمز ارز بومی خود را با نام ETH یا اتر روانه‌ی بازار کرده است. رمز ارز اتریوم از اوایل عرضه‌اش تا به الان فوق العاده رشد داشته است و توانسته با جذب طرفداران بسیار به رشد خودش ادامه دهد. هرچند پیش بینی قیمت اتریوم کاری دشوار است اما برخی از کارشناسان آینده‌ی قیمت اتریوم را روشن می‌دانند.

شبکه اتریوم برای تکمیل اهداف بیت کوین به خصوص ویژگی غیر متمرکز بودن آن به وجود آمد. اتریوم با ایجاد قراردادهای هوشمند (smart contract) هدفش این بود تا واسطه‌ها را حذف کند و البته موفق هم بود. شما به راحتی در این شبکه می‌توانید به شکل کاملا امن انتقال ارز داشته باشید. احتمالا اگر تا به حال انتقالات رمز ارزی انجام داده باشید، با استاندارد ERC-20 مواجه شده باشید. گرچه در حال حاضر GAS فی انتقال در شبکه‌ی بلاک چین اتریوم فوق العاده زیاد است و این یکی از معایب شبکه‌ی اتریوم محسوب می‌شوید. پس از توضیح راجع به رمز ارز مهم دیگر کریپتو یعنی تتر (USDT) به نحوه خرید اتریوم در ایران و البته نحوه خرید تتر در ایران نیز خواهیم پرداخت.

کارکرد تتر چیست؟

به دلیل شباهت نام اتر و تتر، خیلی ها فکر می‌کنند که این ارزها کاربرد و کارکرد مشابه دارند! اما در واقع اصلا این چنین نیست. رمز ارز تتر (tether) یک ارز دیجیتال پایدار (stable coin) با پشتوانه‌ی دلار آمریکاست؛ یعنی قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار است. تریدرها در زمان هایی که قصد ذخیره سود خود را دارند، تمام رمز ارزهای خود را تبدیل به تتر می‌کنند تا ارزش دارایی‌شان تغییر نکند و ثابت بماند. همچنین بسیاری از افراد با خرید تتر اقدام به انتقال دارایی خود در بین صرافی‌ها می‌کنند. حال که یک دید کلی از چیستی اتریوم و تتر به دست آوردیم، باید به سراغ نحوه و آموزش خرید اتریوم و تتر در ایران برویم؛ بنابراین حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا علاوه بر نحوه خرید این دو رمزارز به طور کلی با نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران آشنا شوید.

آموزش خرید اتریوم و تتر

نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

به این خاطر که ارز دیجیتال یک مقوله‌ی نوپا و تقریبا تازه است، برای بسیاری از مردم ورود به این بازار سخت و دشوار به نظر می‌رسد؛ اما در واقع خرید ارز دیجیتال فوق العاده راحت است! به عنوان اولین قدم باید بهترین صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی را پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید. زیرا صرافی‌های خارجی ریسک زیادی در جهت حفظ دارایی‌هایتان دارند و ممکن است به بهانه‌ی تحریم تمام دارایی‌ شما را بلوکه کنند. یکی از بهترین سایت های خرید اتریوم ، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج است. دلایل زیادی برای بهترین بودن این پلتفرم مالی در مقایسه با رقبای دیگرش وجود دارد، برای نمونه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارائه بیش از ۴۰۰ رمز ارز و توکن 
  • امنیت بالا
  • کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی 
  • امکان واریز و برداشت ریالی
  • بخش تریدر 
  • و…

پس از اینکه این گام مهم را برداشتید باید شروع به تحلیل و بررسی بازار کنید. البته خرید تتر نیاز به تحلیل ندارد، زیرا همانطور که گفتیم همیشه قیمت تتر برابر با یک دلار است. ولی برای خرید اتریوم و رمز ارزهای مشابهش حتما باید تحلیل قیمت لحظه ای آن ها را انجام دهید. برای این منظور در سایت اوکی اکسچنج ابزار و نمودار ارزها جهت تحلیل و پیش بینی قیمت آن‌ها در اختیارتان قرار گرفته است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حال شاید با خود بگویید: منکه تحلیل بلد نیستم، پس چه کنم؟ اصلا جای نگرانی نیست. شما علاوه بر اینکه می‌توانید از اخبار فاندامنتال حوزه‌ی ارزهای دیجیتال استفاده کنید، می‌توانید از افراد با تجربه در این حوزه مشورت بگیرید و متناسب با نظر آن‌ها خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

کد خبر 640087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha