اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه گفت برای شناخت سویه‌ی جدید «اومیکرون» کرونا و مقابله بالقوه با آن با «مسابقه‌ای با زمان» مواجه است.

Von de leyen

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه فون در لاین گفت:‌ «ما می‌دانیم که در حال حاضر داریم با زمان مسابقه می‌دهیم.» او از عموم مردم احتیاطات بهداشتی را رعایت کنند تا دانشمندان وقت داشته باشند سویه‌ی اومیکرون را بشناسند و مسیر پیش رو را معین کند.

او گفت: «دانشمندان و شرکت‌های داروسازی به دو تا سه هفته وقت نیاز دارند تا تصویرکاملی از کیفیت جهش‌های سویه‌ی اومیکرون به دست آورند.»

این سخنان پس از آن ایراد می‌شود که شرکت آلمانی بیونتک که واکسن کرونایش را با همکاری شرکت فایزر ساخته است، اعلام کرد که در صورت لزوم می‌تواند واکسن جدیدی برای مقابله با این سویه را در طول ۱۰۰ روز تحویل دهد. شرکت آمریکایی مدرنا، یک شرکت واکسن‌سازی دیگر نیز  اعلام کرد واکسن جدیدش برای سویه‌ی اومیکرون را در صورت نیاز می‌تواند تا اوائل سال آینده ۲۰۲۲ میلادی عرضه کند.

 فون در لاین گفت: «ما به خریدن زمان نیاز داریم» و از مردم خواست واکسینه شوند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

از طرف دیگر به گزارش آسوشیتدپرس مقامات در هلند تایید کرده‌اند ۱۳ نفری از مسافرانی که با دو پرواز روز جمعه از آفریقای جنوبی وارد این کشور شده‌اند، تا به حال آزمایش مثبت از لحاظ سویه‌ی اومیکرون پیدا کرده‌اند. ۶۱ نفر از این مسافران که در آزمایش‌های روز جمعه از لحاظ کرونا مثبت شده بودند، فورا ایزوله شدند تا توالی‌یابی‌ ژنتیکی نوع سویه‌ی کروناویروس آلوده‌کننده آنها روشن کند.

انگلیس نیز روی یکشنبه سومین مورد مثبت با سویه‌ی اومیکرون را در یک مسافر دیگر از آفریقای جنوبی را شناسایی کرد که اکنون به این کشور بازگشته است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس نیز گفته است که دلایلی وجود دارد که تصور کنیم سویه‌ی اومیکرون باعث «اثربخشی کمتر» واکسن‌های فعلی می‌شود. او اعلام کرد از روز سه‌شنبه ماسک زدن در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و در فروشگاه‌ها به عنوان یک اقدام «موقتی» در پاسخ به سویه‌ی جدید اجباری می‌شود.

به گزارش رویترز  دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا نیز  روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی به آمریکاییان هشدار داد که باید آماده مقابله انتشار سویه‌ی اومیکرون کرونا باشند، هر چند که هنوز خیلی زود است که درباره اقدامات ضروری برای مقابله با این سویه، از جمله اجباری کردن واکسیناسیون یا قرنطینه عمومی صحبت کرد.

فاوچی گفت که ممکن است سویه‌ی جدید قبلا به آمریکا رسیده باشد، گرچه هنوز مورد تایید شده رسمی از عفونت با این سویه گزارش نشده است.

آلمان نیز روز یکشنبه اعلام کرد با تایید شدن دچار بودن به سویه‌ی اومیکرون در یک مورد مشکوک در ایالت غربی در این کشور، در مجموع شمار عفونت‌ها با این سویه‌ی جدید در این کشور به سه مورد رسیده است. این مورد مشکوک یک مسافر ورودی به آلمان از آفریقایی جنوبی از طریق فرودگاه فرانکفورت، یکی از شلوغترین کانون‌های حمل‌ونقل هوایی تجاری اروپا بود.

مقامات بهداشتی در ایالت باواریا در جنوب آلمان نیز روز یکشنبه از شناسایی دو مورد عفونت با سویه‌ی اومیکرون خبر دادند.

کد خبر 640021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha