استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در کسب و کارهای مختلف به ویژه در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، علاوه‌بر همسو شدن با روش‌های نوین، عاملی برای رشد و رونق بیش‌تر هر کسب و کاری نیز به شمار می‌آید.

انتخاب درگاه پرداخت.jpg

در سال‌های اخیر با افزایش میزان خریدهای غیرحضوری و توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی، استفاده از درگاه پرداخت نیز به شکل چشمگیری افزایش یافته است. پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت، اکنون نزد اغلب کاربران، روش محبوب‌تری در قیاس با روش‌های سنتی محسوب می‌شود. اما اکنون که کاربران بسیاری به این روش نوین پرداخت روی آورده‌اند، فرصت مناسبی است تا کسب و کارهای مختلف، با شناخت کارکردهای مختلف این سرویس الکترونیکی، در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات خود گام بردارند.

چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

ابتدا باید این مسئله را مطرح کنیم که استفاده از درگاه پرداخت، مزایای دو طرفه‌ای دارد که هم کاربران سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی از آن‌ بهرمند می‌شوند و هم صاحبان کسب و کارهای مختلف در حوزه‌ی تجارت الکترونیک. به عنوان ابتدایی‌ترین مزیت استفاده از درگاه پرداخت برای صاحبان کسب و کارهای نوپا،  در حقیقت باید از آسان‌تر شدن فرآیند پرداخت برای مشتریان یاد کنیم. این فرآیند ساده، سبب جذب مشتریان بیش‌تری خواهد شد و در نهایت نیز افزایش درآمد را در پی خواهد داشت. اما در این میان، انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای هر کسب‌وکار نیز در بهرمندی از حداکثر مزایای این سرویس اثرگذار خواهد بود.

امنیت درگاه پرداخت

انتخاب کدام درگاه پرداخت سبب افزایش درآمد کسب و کار شما خواهد شد؟

میزان امنیت درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنید، نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی است. توصیه می‌کنیم از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت، مانند شرکت رایان پی این سرویس را دریافت کنید. زیرا این شرکت‌ها زیرساخت‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای را برای درگاه پرداخت خود تدارک می‌بینند و از سیستم‌های امنیتی قوی برای این منظور استفاده می‌کنند. با توجه به آمار بالای کلاهبرداری‌های مربوط به حوزه‌ی تراکنش‌های آنلاین و حملات فیشینگ، میزان امنیت بالای درگاه پرداخت، می‌تواند در حکم عاملی دفع‌ و یا جذب‌کننده‌ی مشتریان در هر کسب و کاری به شمار بیاید. برای این منظور بهتر است بررسی کنید که درگاهی که انتخاب می‌کنید با ویژگی‌های امنیتی شخصی، مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، تایید آدرس، صفحه‌ی ورود ایمن و بازیابی رمز عبور، سازگاری داشته باشد. در نهایت نیز با بررسی رزومه‌ی فعالیت شرکت ارائه دهنده، وضعیت اعتماد و امنیت درگاه پرداخت از دیدگاه مشتریان را رصد نمایید.

هزینه‌های درگاه پرداخت

همواره این نکته نیز برای صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است که اصولا درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنند، در ازای هر تراکنش، چه میزان کارمزدی از مبلغ واریزی کسر خواهد نمود. همچنین هزینه‌های نصب و راه‌اندازی درگاه پرداخت برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی درگاه‌های پرداخت مستقیم در ایران کارمزدی از تراکنش‌ها دریافت نمی‌کنند، اما در مقابل، درگاه‌های پرداخت واسط به دلیل خدمات متنوعی که به کاربران ارائه می‌کنند، کارمزد محدودی را از صاحبان کسب و کارها در ازای هر تراکنش دریافت می‌نمایند. با توجه به این‌که خدمات ویژه‌ی درگاه پرداخت واسط در نهایت سبب رشد چشمگیر میزان درآمد شما خواهد شد، توصیه می‌کنیم از درگاه واسط استفاده کنید. ضمن این‌که درگاه واسط اصولا فرآیند نصب و راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد که هزینه‌ی زیادی برای شما در بر نخواهد داشت. از طرف دیگر پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته‌ که از ویژگی‌های اغلب درگاه‌های پرداخت واسط به‌شمار می‌رود، سبب می‌شود هزینه‌های احتمالی ناشی از مشکلات پرداختی کاربران نیز به حداقل برسد.

پشتیبانی از پرداخت‌های خارجی

قابلیت پشتیبانی از پرداخت‌های خارجی، به طور کلی در روند افزایش درآمد انواع کسب و کارهای اینترنتی اثرگذار است. در حقیقت درگاه پرداخت باید بتواند انواع روش‌های پرداخت خارجی را ساپورت کند. بنابراین اگر در بستر کسب و کار خود، خدمات و محصولاتی را عرضه می‌کنید که در بازارهای خارجی نیز مشتریانی دارد، بهتر است از درگاه پرداختی استفاده که از تراکنش ارزهای مختلف خارجی نیز پشتیبانی می‌کند. حتی توصیه می‌کنیم درگاه پرداختی را انتخاب کنید که قابلیت انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال را نیز داشته باشد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که چنانچه از درگاه پرداختی بهره می‌برید که از ارزهای خارجی پشتیبانی نمی‌کند، در این‌گونه تراکنش‌ها ممکن است مجبور شوید، به تامین‌کننده‌های ارز خارجی، مبلغ قابل توجهی را برای تبدیل ارز بپردازید.

سرعت عمل درگاه پرداخت

نکته‌ی دیگری که در هنگام انتخاب درگاه‌ پرداخت باید به آن توجه کنید، سرعت عملکرد درگاه اینترنتی مورد نظرتان است. توجه کنید که سرعت عمل درگاه‌های پرداخت مختلف، متفاوت از یکدیگر است. برخی از درگاه‌های پرداخت ظرفیت‌های لازم برای ایجاد یک فرآیند سریع تراکنش را ندارند و سبب انتظار بیش از حد مشتری می‌شوند و در نهایت شاید منتج به دفع مشتری از فروشگاه یا سایت شما بشوند. اما چنانچه از درگاه پرداخت استانداردی استفاده کنید که انجام تراکنش‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقدور می‌سازد، تجربه‌ی خوشایندی از خرید برای مشتریان خود رقم خواهید زد. این امر نیز در نهایت به افزایش فروش محصولات و خدمات شما می‌انجامد.

قابلیت‌های پنل مدیریتی

انتخاب کدام درگاه پرداخت سبب افزایش درآمد کسب و کار شما خواهد شد؟

اگر درگاه‌های پرداخت واسط را برای سایت یا فروشگاه مجازی خود انتخاب کنید، می‌توانید به پنل مدیریتی این سرویس‌ها نیز دسترسی داشته باشید. پنل مدیریتی سرویس درگاه پرداخت، دارای قابلیت‌ها و امکاناتی است که مستقیماً بر مدیریت مالی کسب و کار شما اثر مثبت خواهد گذاشت. شما به کمک این سرویس می‌توانید گزارش‌های مُدونی از تراکنش‌های انجام شده به دست آورید. اکنون لابد می‌پرسید این گزارش‌ها به چه‌کاری می‌آیند؟ در واقع مدیریت مالی دقیق‌تری به کمک آن‌ها ممکن خواهد شد. در نهایت نیز اشراف دقیق به تراکنش‌های انجام شده‌ در هفته و یا به صورت ماهیانه، شما را به یک آنالیز فروش استاندارد و کاربردی نزدیک خواهد کرد. آن‌گاه به کمک آنالیز مذکور، نقاط ضعف و قوت را بررسی کرده و راهکارهای بهتری برای افزایش فروش ارائه خواهید نمود.

سقف بلند پرداخت آنلاین

به عنوان نکته‌ی آخر باید به قابلیت سقف پرداخت در هر تراکنش اشاره کنیم. اگر قصد دارید از درگاه پرداخت برای کسب و کارتان بهره ببرید، به ویژگی سقف پرداخت ۵۰ میلیون تومانی آن توجه کنید. این امکانِ کاربردی بسیار مفید در هر کسب و کاری، می‌تواند به افزایش درآمد بیانجامد. در حقیقت مشتریان کسب و کارهای مختلف به ازای هر کارت بانکی، با کمک این قابلیت درگاه پرداخت، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید اینترنتی انجام بدهند.

کیف پول

گردش پول در کیف پول‌ها به هماهنگی بیشتر کسب‌وکارها کمک می کند و با افزایش سرعت نقد شوندگی مزیت زیادی به آنها می دهد. وقتی یک پرداخت اینترنتی انجام می‌شود تا به دست صاحب اصلی آن برسد باید از چندین سیکل تسویه عبور کند و به همین دلیل فاصله زیادی بین پرداخت توسط مشتری و دریافت وجه توسط کسب و کار وجود دارد که این فاصله مخصوصا در روزهای تعطیل مشکلات زیادی را برای کسب و کارها ایجاد می‌نماید. اما وقتی ابزاری مثل کیف پول وجود داشته باشد که بدون تاخیر تمامی تسهیم ها را انجام دهد و در لحظه پول در مقصد قابل استفاده باشد مزیت بسیار بزرگی را برای صاحبان کسب و کارها ایجاد می‌کند و مشکل نقدینگی که یکی از مشکلات اساسی کسب و کارها است را تا حد خوبی تقلیل می‌دهد.

با این اوصاف انتخاب درگاه پرداخت مناسب، علاوه‌بر این‌که روند مراودات مالی در میان مشتریان و فروشندگان را آسان‌تر می‌کند، به وضوح سبب افزایش درآمد کسب و کارها نیز خواهد شد. برای مطالعه‌ی مطالب بیش‌تری در حوزه‌ی کیف پول، می‌توانید به مقاله‌ی "بزرگترین مشکل درگاه پرداخت اینترنتی و کیف پول‌ها رگولاتوری است" مراجعه نمایید

کد خبر 639975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha