رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسائلی چون آب و هوا، ترافیک، بافت فرسوده و مشکلات مربوط به فضای سبز با بحث‌های سیاسی در هم آمیخته که به از بین‌ رفتن ریه‌های شهر منجر می‌شود.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید یک ریل گذاری انجام شود تا قطار امور شهر روی آن حرکت کند. اگر طی ۱۰ سال گذشته تهران دوران کم‌نظیری را طی کرده، ناشی از برنامه خوب شورای شهر و توجه شهرداری به آن برنامه بوده است.

رئیس شورای شهر عنوان کرد: برنامه‌ریزی هایی که در کمیسیون‌های شورای شهر انجام می‌شود، باید مبنا باشد و بسیار مهم است.

چمران ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌ریزی، مشکلات شهر را - از جمله مشکلات محیط زیست که حرف اول را می‌زدند - حل کنیم. آب و هوا، ترافیک، بافت فرسوده و مشکلات مربوط به فضای سبز با بحث‌های سیاسی در هم آمیخته که به از بین‌ رفتن ریه‌های شهر منجر می‌شود و اینها همه از مشکلات شهر است.

وی بیان کرد: تهران یک باغشهر بود که امروز تبدیل به شهرخانه‌سازی ها شده و آلودگی هوای آن بر همه مسائل ازجمله سلامتی شهروندان، هوش کودکان و... تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه کسانی که باید درختان را نگهداری کنند، آنها را از بین می‌برند. ما در دوره مدیریتی خود از سرانه ۸.۵ متر فضای سبز به ازای هر شهروند، به ۱۶.۵ متر رسیدیم و در دوره گذشته نیز قدری به این فضا اضافه شد و همه تلاش ما افزایش فضای سبز شهر است.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: البته تمام مسائل شهر ازجمله سلامت و آرامش شهر بسیار اهمیت دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

چمران تصریح کرد: شهرداری حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهی دارد که هر روز در حال افزایش است. از سوی دیگر خریدهای شهرداری و کارهای نیمه‌کاره نیز نیازمند بودجه است.

کد خبر 639741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha