رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند چون انتصاب حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند. 

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه ۷ آذر در حاشیه بیست و هفتمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز بدون حضور شهردار برگزار شد. در این جلسات رای‌گیری وجود ندارد و در واقع این جلسات به صورت مشورتی و برای تنظیم و بررسی برنامه‌هاست.

مران در رابطه با جلسه اخیر شهردار تهران و معاونانش با رئیس‌جمهور و عدم حضور اعضای شورای شهر تهران در این جلسه افزود: در این زمینه اطلاعی نداریم و موضوع را باید از شهرداری پیگیری کنید. 

وی درباره انتصابات بیان کرد: شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند چون انتصابات حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند. 

چمران همچنین افزود: اعضای شورا هم در حوزه نظارتی بر عملکرد و انتصابات نظارت می‌کنند و هر جا نیاز باشد، حتی اگر صمیمی‌ترین دوستان ما باشند، بدون شک تذکر می‌دهند و وظیفه شورایی خود را انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره احتمال دیدار شهردار تهران با سران قوا گفت: در جریان نیستم.

ان‌شاءالله مردم فلسطین هرچه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند

چمران همچنین در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران  گفت: ۷ آذر روز نیروی دریایی است. در این روز نیروی دریایی صدام در خلیج فارس منهدم شد و به همین مناسبت روز نیروی دریایی نامیده شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این روز را به ارتش جمهوری اسلامی و همه پرسنل نیروی دریایی تبریک می‌گوییم و موفقیت‌های نیروی دریایی را از خداوند مسئلت داریم. ان‌شاءالله همیشه این قدرت و صلابت را حفظ کنند و در مقابل دشمنان نیرویی توانمند باشند.
چمران ادامه داد: روز ۸ آذر روز همبستگی با مردم فلسطین است و همبستگی مردم و دولت ما با مردم فلسطین قدیمی و ریشه دار است، در واقع از قبل از پیروزی انقلاب هم این همبستگی وجود داشت. 

وی بیان کرد: در دوران گذشته که اسراییل و فلسطین شکل گرفت به خاطر دارم مردم ما برای حمایت از مردم فلسطین آماده جنگ بودند که حکومت سلطنتی آن موقع مخالف این مسائل بود و حتی این افراد را دستگیر کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضع‌گیری‌های بسیار صریح و شجاعانه امام خمینی(ره) موجب شد ایران و فلسطین نزدیک‌تر شوند. 

چمران اضافه کرد: ما همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم. ان‌شاءالله مردم فلسطین هرچه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند و به سرزمین اصلی خود بازگردند و یکی از کشورهای مهم و مقتدر اسلامی را شکل دهند.

کد خبر 639928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha