داده‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد واکسیناسیون کرونا برای زنان باردار بی‌خطر است و با افزایش عوارض بارداری همراه نیست.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» (UKHSA) می‌گوید داده‌های جهان واقعی از عرضه واکسن‌های کرونا در این کشور از بررسی‌های دیگر انجام شده در سراسر جهان حمایت می‌کند که این واکسن‌ها در هر مرحله از بارداری بی‌خطر هستند.

این داده‌ها نشان می‌دهند میزان مرده‌زایی، تولد نوزادان با وزن کم و نسبت زایمان زودرس در میان زنان واکسینه‌شده و غیرواکسینه‌شده تفاوتی قابل‌توجهی ندارد.

مقامات این سازمان می‌گویند این داده‌ها به خصوص از این لحاظ اطمینان‌بخش هستند که نخستین زنان بارداری که واکسن‌های کرونا در اختیارشان قرار گرفت زنانی بودند که مشکلات پزشکی زمینه‌ای داشتند و انتظار می‌رفت در معرض خطر بالاتر عوارض بارداری باشند.

دکتر ماری رمزی، رئیس بخش ایمن‌سازی در UKHSA گفت: «هر زن بارداری که تا به حال واکسینه نشده است، باید احساس اطمینان کند و واکسن بزند و  واکسیناسیون به جلوگیری از پیامدهای وخیم دچار شدن به کووید-۱۹ در بارداری کمک می‌کند.»

داده‌های UKHSA نشان داد که در زنان واکسینه‌شده میزان مرده‌زایی ۳.۳۵ در ۱۰۰۰ است که اندکی کمتر از میزان ۳.۶۰ در ۱۰۰۰ این عارضه در زنان واکسینه‌نشده است.

نسبت زایمان‌های زودرس در زنان واکسینه ۶.۵۱ درصد بود که اندکی بالاتر از میزان ۵.۹۹ درصدی آن در زنان واکسینه‌نشده بود.

وزارت بهداشت انگلیس از زنان بارداری که تا به حال واکسن کرونا نزده‌اند، خواسته است واکسن بزنند. این وزارت می‌گوید خطرات ناشی از دچار شدن به کووید-۱۹ در دوران بارداری بسیار بیشتر از واکسن زدن است. به گفته این وزارت، ۹۸ درصد زنان بارداری که با بیماری علامت‌دار کووید-۱۹ در بیمارستان‌های این کشور بستری شده‌اند، واکسینه‌نشده بودند.

کد خبر 639542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha