جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه عادات غذایی بد فاصله ما را تا پیری کم می‌کنند، گفت: اگر به ۱۰ دلیل برای مصرف نکردن نوشابه فکر کنید دیگر به این نوشیدنی لب نخواهید زد.

فست‌فود - غذا - تغذیه - آشپزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مریم نواب‌زاده اظهار کرد: چاقی، درد مفاصل، پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری قلبی، سرطان روده، افسردگی، بی‌خوابی، سوزش معده و ریزش مو از مضرات مصرف زیاد نوشابه است.

وی افزود: مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین، مثل نوشابه می‌تواند روی سلامتی بدن تأثیرات منفی داشته باشد؛ اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید، از بیماری‌های مزمن دوری کنید و عمر طولانی‌تری داشته باشید، مصرف نوشابه را قطع کنید یا به ‌حداقل برسانید.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با فهرست غذاهایی که ما را پیر می‌کنند، تصریح کرد: نوشیدنی‌های گازدار و انرژی زا، گوشت سوخته، شام یخ زده، غذاهای تند و ادویه‌دار، غذاهای سرخ شده، کره گیاهی، کافئین، گوشت‌های نمک سود، سوسیس، ژامبون و گوشت‌های دودی از مهم‌ترین این موارد هستند.

نواب زاده با اشاره به بلایی که با دیر خوردن شام بر سر انسان می‌آید، افزود: با دیر شام خوردن و فاصله کم آن با خواب شبانه، دچار سوزش معده می‌شوید، چربی بیشتری در بدن انباشته می‌شود و فشار خون تان بالا می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین خوابتان مختل می‌شود، خودتان را عادت می‌دهید با بی توجهی غذا بخورید، به غذا خوردن احساسی سوق پیدا می‌کنید، به دندان هایتان صدمه می‌زنید، ساعت بدنتان به هم می‌ریزد و بیشتر وزن اضافه می‌کنید.

نواب زاده یادآور شد: فراموش نکنیم عادات غذایی سهم بسیاری در جوان ماندن یا پیری زودرس بدنمان دارند؛ نباید به هر نوع غذا و یا هر وقت خوردن غذا خود را عادت دهیم.

کد خبر 639533

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha